För att skrämma fåglar! Fast man vet ju aldrig, de kan ju vara galna oxå! ;)
 
De försöker nog skrämma bort rådjuren (kanske också fåglar?)- vissa menar att rådjur skräms av reflexerna från CD-skivorna.
Själv är jag skeeeeptisk....
 
Det skrämmer iväg fåglar, men bara till en viss del.
 
Kanske man skrämmer bort fler individer med sina cd-skivor om man helt enkelt - spelar dem...
 
Fredrik.e skrev:
några rådjur finns där inte eftersom det är i ett relativt tät bebyggt område i en förort till Malmö
Vi bor i ett tätbebyggt område i en förort till Stockholm (södra sollentuna), och nog f*n har vi rådjur som hoppar häck mellan tomterna! Fast jag tycker mest de är söta än så länge...

Det kanske är dekoration, typ som discokulor? ;D
 
De (rådjuren) är inte så gulliga när man tänker på alla fästingar som hoppar av dem i farten...rätt på er gräsmatta!
 
Det är för att skrämma fåglarna.
Har fått samma tips om CD-skivor att hänga på bryggan för att slippa att fåglarna skitar ned. Har dock ingen egen erfarenhet om det verkligen fungerar.
 
Jag läste en artikel i nån trädgårds/inredningstidning om ett konstnärspar som hade udda dekorationer i trädgården, bl.a. CD-skivor, så det kan ju vara ett konstverk. Dom glimmar ju rätt trevligt i solen...

Farmor brukade hänga upp remsor av nån sorts plastad aluminiumfolie för att skrämma harar och fåglar. Jag vet inte om det fungerade, men i så fall borde CD-skivor funka lika bra.
 
Caesar - jo, jag vet, och jag borde nog vara mer nervös än jag är för det. Men katterna har än så länge bara fått 2 fästingar på ett år, så jag har nog vaggats in i någon slags falsk trygghet....

Finns inga barn "i pipen" ännu, så sådant behöver vi inte vara oroliga för iaf. Men jag har ju insett att vi nog borde vaccinera oss...
 
borde vara skottpengar på rådjur... har samma problem i norra sollentuna ;D

och ännu värre ute på landet... men i år ska spikpistolen med, kanske duger att lobba in skott eller nåt 8)
 
Var snäll mot räv och varg! Då försvinner överskottet på rådjur, helt av sig själv. Fästingarna blir man dock aldrig i livet av så lätt. De klarar sig alldeles utmärkt rådjuren förutan...

Hur man får fåglar att sluta äta vissa bär förblir också en gåta, som sannolikt inte ens musikindustrin löser.
 
  • Arg
nissenhj
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.