River ett kök och badrum pga vattenskada som varit länge.
Är ytterväggar där bilderna tagits i köket


Rivet köksvägg med synlig isolering och skador, delvis kaklade och blottade träbjälkar efter vattenskada.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skadad trävägg med synlig fuktskada och mögel under rivning av kök.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Delvis rivet spånskivevägg med synlig vattenskada och isoleringsmaterial i ett kök under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vägg med fuktskador och hål i spånskiva som avslöjar isolering och reglar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hej, ser ut att vara skumisolering. Så såg det ut hos mig också när jag renoverade huset som är från början av 40-talet.
 
Var lite så jag tänkte med men tycker det inte va så hårt som dagens skum. Sen var det lite här och där i spånet så fattade inte riktigt vart dom sprutat i den
 
Hos mig hittade jag lite ingångshål lite här och där. Verkar som att man sprutat in det där spånet hade minskat/tryckts ned.
Mycket riktigt som du säger så var det alldeles mjukt och sprött.
 
  • Gilla
sergeant
  • Laddar…
J
Ett antal borrhål i väggen insida eller utsida som pluggades med en kork , kanske nya tapeter över senare , som sägs det är skumisolering , ( om jag stavar rätt ) ichanskum , mycket populärt för ca 45 år sen ,men den har en tendens till att krympa efter ett X antal år . är mycket fluffig och mjuk
 
Hos mina föräldrar sitter det korkar här och där i fasaden där de borrat upp och sprutat i.
 
Jaha så pass, letade efter hål ute och inne utan att hitta något men finns nog någon stans då där ja missat
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.