Hej

Jag har precis köpt ett hus och haft en huskontrollant som tittat på det.
Där fanns en del saker som jag skulle se över.
Bl.a så saknas isolering utanför ångspärr på en viss del skriver han.
Och det förstår även jag att det inte är bra.
Men problemet är att han skriver att isolering saknas in mot vardagsrum där det är i högt i tak.
Men efter att jag själv tittat på det så är det inte in direkt mot vardagsrummet utan det är in mot själva mellantaket där man isolerat med lösull.
Därav är även plasten sönder på vissa ställen.
Så min fråga är om han har rätt i att denna del ska isoleras utan på plasten ?
Se bilder.
Det är inte så konstigt att göra men jag vill ju inte göra något som är onödigt eller som blir fel.

Mvh
 
  • Del av ett hus med synlig träkonstruktion och isoleringsmaterial, inklusive lösull och skadad plast.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Husisolering med blå matta bakom trästöttor och lösullsisolering med söndrig plast.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Schematisk bild som visar ett hussektion med vardagsrum, lösullsisolering och angiven avsaknad av isolering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J
Ser klart ut som lösull , den sprutas in , och då är en plast som håller emot ett måste , annars ramlar den ner , det är troligtvis en luftspalt mellan ullen och yttertaket , där plasten gått sönder bara tejpa med textiltape så det blir helt . att isolera där är överkurs
 
Hej
Tack för svaret.
Ja där finns en luftspalt mellan ullen och yttertaket.
Det var väl ungefär det jag kände.
Det hade ju varit annorlunda om det hade varit in direkt mot vardagsrummet där det i så fall hade kommit värme mot plasten.
I så fall hade huskontrollanten haft rätt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.