Med avsedd tror jag Leif menar att man räknat så det finns tillräckligt med effekt för både husbehov och poolbehov.
Vad tror du om en CTC GSi-12 och dess minimumvärde på 2,5kW, är det en lagom värmepump för ändamålet?
 
S smurfen72 skrev:
Vad menar du med avsedd för pool finns det nån som är det ? Låter konstigt om du har värmetillskott på endast nån tiondels grad så låg effekt kan en vanlig inverter inte lämna om du inte har grymt högt flöde vilket ger lågt delta.
Gå in till en större poolfirma och kolla på värmepumpar som är speciellt för pooluppvärmning.
 
Luft vatten vp eller menar du en som kopplas mot markslingan.
 
S smurfen72 skrev:
Luft vatten vp eller menar du en som kopplas mot markslingan.
Luften/Vattnet för pool har stora diameter typ 50mm på sekundär sidan.
 
Och är det bra med stor diameter eller ? Luft vatten vp typ poolvärme brukar inte ha inbyggd avfrostning så att köra en sån under ca 6+ grader funkar inte den kommer frysa ihop men antar att den var nån annan typ du menar vore bra ?
 
S smurfen72 skrev:
Och är det bra med stor diameter eller ? Luft vatten vp typ poolvärme brukar inte ha inbyggd avfrostning så att köra en sån under ca 6+ grader funkar inte den kommer frysa ihop men antar att den var nån annan typ du menar vore bra ?
Kan stämma, jag såg att grannen tog in hela sin VP över vintern.
Jag kör fjärrvärme så vi håller 40ºC hela vintern.
Kolla med en pool firma.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.