De kromade delarna ingår i de nya radiatorkopplen. De är för övrigt utförda i stål. Jag kan inte se att det är fel. Jag menar att jobbet är prydligt utfört. Jag kan inte bedöma kostnaden, men det skulle ta mig en helg att göra jobbet som amatör med viss erfarenhet.
 
  • Gilla
Hank_Ö och 1 till
  • Laddar…
Jag gissar på 15000:-
Över de skulle jag nog tyvärr säga att du blivit rejält lurad..
 
ca 6-7000 kr per radiator vid nyinstallation hade rörfirman som tumregel för nyinstallation när vi bytte hela värmesystemet för cirka 8 år sedan. Då var matningsrören inräknade mellan vvx och radiatorerna.
 
E
22.750:-
 
Det där jobbet tror jag har kostat dig 23550 kronor för ev rot.
 
Jag syftar på 20000kr arbete blev tveksam på mtr då någon skrev premium mon ok bitar 8000kr mtr

Alltså 28000kr roten är i nuläget ointressant
 
  • Gilla
Hank_Ö
  • Laddar…
Jag tror också att du får räkna med 20 - 25 000 i arbete före rot, inklbil osv. Men tidsåtgången är inte rimlig, med reservation för att vi inte ser hela sträckan med nya rör. Jag som amatör hade klarat det på halva tiden,men inte lika snyggt. Ett duktigt proffs borde klarat det på mindre än en dag, en gubbe.
 
Håller me lite märkligt att använda koppar rör
Jag hade kört på elförsinkade stål rör
Tiden dom varit där är rimligt det är lite mekigt att ta los gamla fastrostade järn rör .,
Att tro man gör jobbet på 8h en gubbe är nog till att av litte av politiker tror en massa utan någon uppfattning ...
Kopplingar är inte billigt speciellt inte om röris handlar på Ahlsell eller Dahls
Skulle uppskatta 20-30 lök
 
  • Gilla
Baeckman och 1 till
  • Laddar…
A
67495kr
 
L largab skrev:
Mtrl 6000, arbtid 20h * 400 = 14k -rot = 12k borde inte kosta mera
Men de brukar väl vilja ha mera vinst så jag gissar på 18000:- ink allt
Vilken rörmokare tar 400:-?
 
N Niklas Fors skrev:
Håller me lite märkligt att använda koppar rör
Jag hade kört på elförsinkade stål rör
Tiden dom varit där är rimligt det är lite mekigt att ta los gamla fastrostade järn rör .,
Att tro man gör jobbet på 8h en gubbe är nog till att av litte av politiker tror en massa utan någon uppfattning ...
Kopplingar är inte billigt speciellt inte om röris handlar på Ahlsell eller Dahls
Skulle uppskatta 20-30 lök
Varför skulle det vara märkligt med kopparrör till värmen? Vi använder det mycket, kunderna vill ha det.
 
D Danne G skrev:
Jag gissar på 15000:-
Över de skulle jag nog tyvärr säga att du blivit rejält lurad..
Varför? Speca gärna. Ingen vill jobba gratis.
 
H Hank_Ö skrev:
Det frågade min fru också. Det var inget jag bad om i alla fall. Hoppas att elementfärgen fäster på allt som inte är krom.
Det gör den.
 
Varför skall de vara två gubbar? Knappast dubbla hastigheten och knappast tungt nog för krav.
 
K
Är det inte dags för svaret?

Är jättedålig på att uppskatta priser men vet att rörmokare är ockrare så om 15-16 tusen känns rimligt var nog fakturan på 45-50 tusen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.