Kan man ha diskmaskin och spis direkt mot varandra eller måste det vara något emellan och isåfall vad? Behöver få i en diskmaskin i ett gammalt 50-talskök.
 
För funktionen på apparaterna så behövs det inte. Diskmaskinen måste däremot sitta fast i något uppåt eller åt sidorna för att inte tippa när den öppnas.
 
Redigerat:
  • Gilla
Nancy Biäng
  • Laddar…
Jag har spisen kloss mot diskmaskinen. Bänkskivan skall inte vila på diskmaskinen och skall inte hänga i luften över den. Så det behövs någon form av vägg mellan spis och diskmaskin för att bära upp skivan. Jag har alltså en traditionell spis och inte en inbyggnadshäll.
 
  • Gilla
Nancy Biäng
  • Laddar…
A Avemo skrev:
Jag har spisen kloss mot diskmaskinen. Bänkskivan skall inte vila på diskmaskinen och skall inte hänga i luften över den. Så det behövs någon form av vägg mellan spis och diskmaskin för att bära upp skivan. Jag har alltså en traditionell spis och inte en inbyggnadshäll.
Ja jag siktatr också på en vanlig spis. Får hitta något tunt och hårt att ha som mellanvägg... för det blir tight.
 
BirgitS
En täckskiva är nog vanligast, om det får plats.
 
Jag skulle ju kunna ha en fristående diskmaskin och låta bänkskivan sluta mot diskmaskinen, bänken är ändå lägre än vad maskinerna kommer att vara. Detta är ju en tillfällig lösning tills jag får råd att byta hela inredningen, men då kan ju dessa ingå ändå.
 
Visst kan diskmaskinen vara fristående. Men tänk på vad Fotografen skriver. Det är mycket opraktiskt att inte ha den fastskruvad. Om båda korgarna är utdragna och fullastade så kan inte maskinen stå för sig själv. Det är svårt att ha den disciplinen på sig själv att man aldrig drar ut båda korgarna samtidigt. Och det är stor risk för krossat porslin när maskinen välter.
 
Jag köpte nyligen en Asko diskmaskin, och den har golvfästen baktill att köpa som tillbehör.
 
  • Gilla
Nancy Biäng
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.