Hej Jag har en Electrolux diskmaskin som är ca 2 år gammal. Plötsligt fick jag felkod ico och då fick jag tipset att jag bara ska dra ur sladden. Det enda som hände då var att jag fick en ny felkod som var i10 vilket jag tror betyder att den inte tar in vatten. Sätter jag på diskmaskinen brummar den bara. Det låter som den försöker tömma ut vatten.

Är det någon som vet vad som kan vara fel? :)
 
Redigerat:
A
Det är en electrolux men det har en fördel då du kan få garanti på detta.
 
  • Haha
  • Gilla
vcx och 1 till
  • Laddar…
Tack för svar men vet du vad felet är? Förutom varumärket? :)
 
A
om du talar om vilken maskin det är så kan jag säga om den är gjord efter vin & baguette pausen eller vodka dito.
 
  • Haha
Fotografen
  • Laddar…
Hej :)

Den tar in vatten igen. Går lite märkligt men diskar iallafall

Tack iallafall
 
Istället för bomba in en ny tråd, så har jag samma problem med min ESF 45030w, i10 larm, så går tömningen hela tiden trots vredet på "0".

Har gjort rent inne i maskin + där inkommande vatten går i maskin. Tips?

Mvh
 
A
du verkar ha fler än ett fel
går pumpen är det överfyllnad
i10 är att den ej tar in vatten

det är inte otänkbart att maskinen i samband med vatten intag har överfyllt och då är det troligen pressostaten och eller nivåkammaren.

rengör nivåkammaren genom att spola varmvatten i slangen från pressostaten, torka ur vatten som står på bottenplattan som första åtgärd
 
electroluxaren skrev:
du verkar ha fler än ett fel
går pumpen är det överfyllnad
i10 är att den ej tar in vatten

det är inte otänkbart att maskinen i samband med vatten intag har överfyllt och då är det troligen pressostaten och eller nivåkammaren.

rengör nivåkammaren genom att spola varmvatten i slangen från pressostaten, torka ur vatten som står på bottenplattan som första åtgärd
Tackar för tips, mycket riktigt var det vatten i botten, det är borttorkat nu..
För ett otränat öga, hur ser/sitter nivåkammaren? Går den plocka av och göra ren i diskhon, har nämligen inte tillgång till nån slang förutom i badrummet(annan byggnad) trökigt väder för att släpa ut hela maskinen :crysmile:
 
A
nivåkammaren sitter i brunnen och är en integrerad del av denna.
kan man inte spola denna ren med varmvatten så får man istället byta hela brunnen.
 
Aha, får införskaffa mig en Gardena-adapter temporärt till blandaren i köket isåfall, skadar aldrig att ha en liggandes för övrigt. Tackar!
 
Körde och testade efter torkning av botten, resterande 7-8 maskinminuter som var kvar på spolprogrammet(12), de fungerade. Testar ett AUTO nu, min amatörmässiga gissing, nå mindre läckage som funnits en längre tid.

Får bli en till "operation" imorgon o se om de går lokalisera.
 
electroluxaren skrev:
nivåkammaren sitter i brunnen och är en integrerad del av denna.
kan man inte spola denna ren med varmvatten så får man istället byta hela brunnen.
Hade någon kunnat lägga upp bilder på hur "brunnen" ser ut, samt var man ska spola?
 
A
K kaherdin skrev:
Hade någon kunnat lägga upp bilder på hur "brunnen" ser ut, samt var man ska spola?
brunnen är det som sitter under silen
du skall spola från pressostat in till brunne
 
O pressostaten är där inkommande vatten kommer in i diskmaskinen?
Electrolux vägrade ge ut sprängskiss på min diskmaskin... Därav frågorna
 
A
K kaherdin skrev:
O pressostaten är där inkommande vatten kommer in i diskmaskinen?
Electrolux vägrade ge ut sprängskiss på min diskmaskin... Därav frågorna
nä den sitter på brunnen direkt eller via en slang
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.