Som rubriken säger och innan jag börjar beställa saker och göra oåterkallelig åverkan: Går det, med modifikationer, att att få till bra?
 
Bakgrunden till frågan är att jag behöver bättre förvaring till blå slipmaskin och sticksåg. Jag har lidit länge nog av originalväskorna men vill helst inte skaffa l-boxx då jag har ett par systainrar sedan tidigare och det känns dumt om inte de nya lådorna skulle vara kompatibla med dessa.
Det är också black friday-rea så metabo-systainers, Metaloc, har både fint pris och snygg färg :)
 
Första inredningen på plats; GEX 150 turbo i en Sys 4 (Metaloc IV). Insatsen är gjord för en L-boxx 238.
GEX 150 turbo slipmaskin förvarad i en öppen grön Metaloc IV-låda, bredvid en stängd Bosch-låda, i en verkstadsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Krävdes lite bandsågning och handfilning av kanterna men väl på plats är passformen bra :D
 
  • Slipmaskin GEX 150 turbo i anpassad insats för verktygslåda efter modifiering med bandsåg och fil.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
screamin-daemon och 2 till
  • Laddar…
Det blev en till innan jag var tvungen att fålla upp barnens Luciakläder. Det ser inte ut att vara så stor skillnad som det är i verkligheten; sladden får plats och locket går att stänga inte bara varannan gång.
Två öppna verktygslådor, den ena tom och ordnad, den andra med en virrvarr av sladdar och verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Verktygslåda med elektrisk såg och ihoprullad sladd som får plats, locket kan stängas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
Det finns några lådor till, sys2-storlek, men inga fler inredningar så det får bli DIY till dessa.
Jag tänker en för sliprondeller 150 och en för borrhammare GBH 3-28 men sedan vet jag inte. Förslag på bra användning?
Kommer jag inte på något får det nog tills vidare bli ett par med liggunderlag i botten som man kan plocka ihop grejor i vid behov.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.