PellePeps PellePeps skrev:
Hade ni köpt det så eller glömt att det var rester?
Glömde att det var rester :crysmile:
 
  • Haha
PellePeps
  • Laddar…
Börjat montera köket på loftet ovanpå garaget.
Blir ett Ikea kök med grå bodbyn luckor, sedan vitt blankt kakel 15x15cm med svart fog hela vägen till taket.
Pågående montering av Ikea-kök med grå bodbyn-luckor och en rund utsparning i väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Pågående montering av gråa köksskåp från IKEA under snedtak, med synliga kablar och osatt kakel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Köksmontering på loft med Ikea Bodbyn luckor, vita väggar och laminatgolv, omonterat kakel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 4 till
  • Laddar…
Efter en sväng av influensa för hela familjen är vi mer eller mindre back in buisness...

Så dagens uppgift blev att måla om köket då tapeten vi behövde (för att tapetsera över där vi haft en dubbeltaltandörr) hade utgått.

Lite städning och återställning så är det klart.

Ny målade väggar i köket med omålad yta över kakel, renoveringsmaterial på bänken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ny målad vägg i kök med bord fyllt av måleriverktyg och en skål med bullar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverat kök med vitmålade väggar och tak, vita skåp, träbänkskiva och vita hänglampor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Wirre740 och 2 till
  • Laddar…
Fint! Samma färg på väggen som vi har på våra köksluckor :)
 
Snyggt. Vi har precis målat med liknande färg i vårt nya sovrum. Tydligen dötrendigt säger min sambo. Jag tycker ni skall förlänga kakeldelen förbi fönstret och till nästa högskåp.
 
elpaco elpaco skrev:
Snyggt. Vi har precis målat med liknande färg i vårt nya sovrum. Tydligen dötrendigt säger min sambo. Jag tycker ni skall förlänga kakeldelen förbi fönstret och till nästa högskåp.
Kaklingen var min plan också, men min fru hade andra synpunkter.

Jo det är en av många populär färger iår :)
Blir fler ”modefärger” i de andra rummen vi bygger i utbyggnaden, lite trötta på bara vita/ljusa färger som vi har i stora delar av huset
 
Fått klart golvvärmen uppe i ena utbyggnaden och påbörjat ventilationen i den utbyggnaden
Nyinstallerad golvvärme och påbörjad ventilation med rör i ett utbyggnadsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Wirre740 och 2 till
  • Laddar…
Börjar lägga massivt trägolv på övervåningarna (jag vill ha möjlighet att kunna göra ena rummet till ett stort rum i framtiden) samt i ena rummet där ventilationen går ner till nedervåningen byggt mittvägg och lägga golv, då det kan kapad utanför huset och bäras upp när jag inte har bärhjälp att få upp hela längderna genom takkupans fönster..
Installation av trägolv pågår i ett rum med mittvägg och synliga ventilationströr, laserlinje markerar väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Installation av massivt trägolv på en övervåning med stolpar och ventilationsschakt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Dagens uppgift, såga ner oljetanken i källaren... nu är den ute och dags för damsuga och tvätta hela källaren för att kunna måla vitt, snygga till lite el, vatten och belysning och stoppa ner lite hyllor där.
Röd oljetank i en rörig källare med trappa, verktyg på tanken, kablar längs väggarna och en bensindunk på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nedmonterad oljetank i källare med skyddsmask och handskar ovanpå.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nedskuren oljetank i källare med synlig adressetikett och uppgifter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Uppskuren oljetank i källare med sågspån och renoveringsverktyg runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nedsågad oljetank i en källare med smuts på golvet och verktyg runt omkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nedsågad oljetank ligger på ett källargolv med verktyg och rör, redo för städning och renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ostädad källare med diverse byggmaterial och verktyg utspridda på golvet, före renovering och målning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Härryda2015 och 7 till
  • Laddar…
Fick tips om dessa tigersågblad, köpte 2st (dyra med min rabatt fick jag betala straxt under 1000:- för 2st) men de räckte hela tanken, ett blad är typ slut det andra räcker ett bra tag till, sjukt bra att tugga sig genom metall (y)
Tigersågblad av märket Lenox för metallarbete visat på en produktinformationssida.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Då har rörmockaren kopplat klart golvvärmen och driftsatt den, ska bli skönt med värme i utbyggnaderna (efter jag luftat allt 1000 ggr...)
 
  • Gilla
PellePeps
  • Laddar…
Märks ganska bra i huset att utbyggnaderna nu är varma (20-24 grader beroende på hur soligt det är), roliga är att vi har samma förbrukning på uppvärmningen... märkligt att osb skivor inte isolerar mer....

Har haft ”sportlov” eller varit ledig denna vecka och barnen har varit hos mina samt min frus föräldrar, fått mycket gjort.

Elen är färdigdragen i ena utbyggnaden (tittar nu in i vår gamla klädkammare där nya elcentralen/mediacentralen ska hamna för de nya samt ombyggda delarna av huset)
Bild på en klädkammare under renovering med nyligen färdigdragen el, synliga kablar och osb-skivor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Även tvättat och målat pannrummet där gamla oljetanken stog, nu håller min fru på att bygga ihop hyllor för förvaring där nere
Ommålad källare med nylagda elledningar längs taket i väntan på ny elcentral.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Även byggt vidare ovanpå garaget där vi ska ha en gästlägenhet
Omonterade köksskåp och vitvaror i ett rum under renovering med verktyg och byggmaterial utspridda på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kök under renovering med osynliga isoleringsplattor, trägolv och grov elinstallation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fick äntligen upp sista hängrännorna på garaget (lite trä och plåtjobb kvar dock...)
Nyinstallerad vit dörr med diamantformad fönsterdetalj på en tegelröd tegelvägg med svarta hängrännor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sedan hörde jag vid en förmiddagsfika ett märkligt ljud utanför, tog en stund innan jag hittade det, en ekorre som sprang på fasaden fram och tillbaka...
Ekorre som balanserar på rödmålade träpaneler under en svart hängränna på ett hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 4 till
  • Laddar…
Går framåt med utbyggnaden.
Öppnat upp sista takkupan samt satt osb o gips där.
Renoveringsarbete i ett vardagsrum med osb och gipsskivor, stegar och verktyg synliga, samt ett delvis blockerat fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsarbete i vardagsrum med osb och gipsväggar, stege och verktyg synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Satt osb och börjar gipsa i nya vardagsrummet, lite svårt att öppna fönstret nu :crysmile:
Renoveringsarbete med ny OSB och gipsskivor i ett halvfärdigt vardagsrum med oöppnat fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vardagsrum under renovering med OSB-skivor på väggarna, delvis oöppnat fönster och byggnadsmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Person i ett pågående utbyggnadsprojekt med osb-skivor och halvfärdigt gipsat tak.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Thullen och 2 till
  • Laddar…
Det börjar ta sig :)
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Det börjar ta sig :)
Otroligt skönt, de 4 nya sovrummen uppe är färdiggipsade samt golven (minus slipning och ytbehandling, massivt golv från torkat trägolv i länna https://www.ttgolv.com/ deras andrahanssortering ), så nu ska det spacklas och slipas...

Hoppas bli klar med osb och gips nere i de nya rummen nere idag.
 
  • Gilla
Ramnemark och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.