Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Eller när jag sökte efter clips till jaggan och fick upp tyska lesbianers hemsida.
Och jag vet varken vad clips till bilar eller lesbiska kvinnor innebär ..
 
M malarmaster skrev:
haki ställning är järnrör. man bygger inte fasadställningar i alu
Tror snarare att det är galvat stål än järn
 
MathiasS MathiasS skrev:
Anledningen till att det inte finns är ju att man inte använder denna typ av rör i den moderna delen av världen. Det slutade man med för 50 år sedan.

Jag skulle gå till min närmaste järnhandlare, Bromma Stål och köpa rör, och sedan leta upp ett lämpligt gängsnitt så jag kan kapa och gänga rören i längder som är lämpliga för mitt projekt. Kopplingar verkar ju gå att köpa online.
slutade? Ja möjligen inom det normala som värmesystem i hus och sånt men i övrigt används de ju flitigt. Sprinklersystem. VA installationer i tyngre byggen osv osv.
 
hsd
Skrotfirmor ,sådana som köper metallskrot, har ofta nya fina rör till bra priser
 
P Prodigys skrev:
Tror snarare att det är galvat stål än järn
Ska man vara så petig så är det inte aluminium heller, utan någon aluminiumbaserad legering.
Men liksom järn är dominerande i stål är aluminium det i det vi i dagligt tal kallar aluminium, även om det aldrig är ren aluminium.
 
S Saxdaling skrev:
Ett tips. Det är inga problem att få 6m rör skickade från Rinkaby. Det fixar DHL eller Schenker eller vem de nu anlitar. Jag köpte mängder med sådana i olika dim då jag byggde stommen till ett staket.
Näe, inte riktigt rätt. Du kan köpa 6 m rör hos Rinkaby men då får du hämta dem själv. För skall de skickas så klarar inte DHL, Schenker och de andra stackars transportföretagen större längder än 3 m (de har väl svårt att misshandla 6 m rören....).

Köpte själv galvade rör därifrån förra året till mitt viltstaket hemma. Av någon anledning var galvade vattenrör billigare än stängselstolpar :thinking:
 
  • Wow
Immobil
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.