Vi har under sommaren kollat lite olika hus från olika husbyggare och för ett tag sen kändes ugglan 135 helt rätt. Men nu har vi hittat huset med den rätta planlösningen för oss nämligen Lyckan Funkis :)

Det är ju lite dyrare (tror jag?)...

Vi vill helst bygga nf och nu undrar jag lite hur Eksjöhus är att bygga med. Vad som ingår (ex container, städning etc) och vad som är standard i Eksjöhus (råspont, kakel etc)

Tack på förhand  :) :)
 
Hej !

På sidan 2 i detta forumet finns en liten tråd om Lyckan Funkis och dess tillbehör och sånt.

Kolla där, HI HI

Stella :D ;)
 
Aha, tack :) ;)
 
Vi fick iaf svaret att container inte ingick. Kostade tydligen runt 9000kr att hyra. Har man möjlighet att elda på tomten så blev det tydligen inte så mycket skräp över och då räckte det att hyra en kärra.
 
Ok, tack Jedi. :)

Men ingår städning då?
 
Det är nog skillnader lokalt för container och städning. I vårt fall ingår båda delarna. Vi bygger iofs ett kataloghus, men jag har svårt att tro att det är någon skillnad med ett hus ur egnahem serien.

Man ska dock vara medveten om att byggaren hyr inte en container till byggplatsen förrens det verkligen behövs.. och då ligger det skräp i högar överallt. Jag har själv transporterat bort skräpet från grundläggningen i förtid så att jag slipper se det ligga på tomten i två månader, fast det är ju en smaksak och upp till var och en.

Kakel och klinker i alla våtutrymmen är standard. Ang taket så tror jag att ni får välja till råspont till hus i egnahem serien, fast det kan föreligga skillnader lokalt där också. Hör med närmaste säljkontor.
 
Jag pratade med Göteborgskontoret. Där ingick ingen städning eller container. För min del sparar jag gärna in pengar och städar själv. Det klarar jag av utan problem :)
 
Jo, jag kan nog städa själv oxå, men det finns ju ingen tid... :p
 
Vi har köpt ett lyckan. Där ingår det slutstädning och container. Och igentligen allt vi ha velat ha.

Har troligt vis med vilket packet säljaren har knåpat ihop, annars kan ni ju försöka fixa ett bra pris med byggarna.

Hade inte dom tänkt att ta sitt eget skräp med sig då eller?

 
"Byggstädning" brukar ingå, dvs de kutar runt med en sopborste & tar bort det värsta byggdammet.
 
Vad jag förstod så tänkte de inte ta med sig sitt skräp. Det var upp till ig att hyra container eller att på annat sätt få bort överblivet byggmatrial.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.