Hej,
Önskar lite hjälp. Jag ska designa en köksö till nya köket och det är helt nytt för mig. Tanken är stommar och luckor från Ikea med skiva av mdf målad med microcement. Jag är inte byggare men vill ha lite kunskap när jag lägger upp mitt förslag för dom som ska hjälpa mig. Tanken är 4 sittplatser. 2 skåp 60x60 på ena sidan och 60x40 på andra resten blir bänkskiva . Det är en väldigt dålig ritning men något att utgå ifrån.
Tänker jag rätt i mina mått? Vore tacksam för lite byggkunskap.
Handritad skiss av en köksö med måttangivelser och layout för skåp samt notering om bänkskiva.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

//Åsa
 
Redigerat:
Hur ser det ut där köksön skall vara placerad? (Planlösning kök)
Är det ett måste med dom skåpen som du ritat in?

Som du ritat måste du ha stolpen där. Och antar att det är MDF du tänker använda som skiva?
Överväg om det inte är smartare med en färdig laminatskiva i samma stil.
 
Litet kök. Kommer byggas på 1 m längs spisväggen och byggas om. Köksön ska stå där matbordet står på bild
 
  • Vitt kök med skåp, kakel, matbord och stolar, planerad för ombyggnad och expansion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tänkte man kunde göra något i denna stilen?

Handritad skiss av ett byggprojekt med måttangivelser och symboler för dörrar och fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
En annan sak. Måla sockeln i befintliga köket vit så det matchar luckorna?
 
Köket kommer att bli svart. Det ska totalrivas. Vitt kakel, skåp upp till tak. Vit bänkskiva, nytt golv.
 
  • Gilla
Johannes Carlsson
  • Laddar…
Tack för din ritning Har inte tänkt det så men det kanske fungerar bättre
 
Man skulle kunna sätta en stående skiva mitt under om man inte vill ha intrycket av att se igenom också
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.