Skickat ut ritning till lokala entrepenörer och begärt offert. Vad bör ingå ? Det är till ett sluttninghus...
Offert på grund + grund till garage också.
Offert på stomresning.

Platta gjuten, taket isolerat klätt med papp ??
Tänker göra så mycket som möjligt själv men stommen får jag låta proffsen ta hand om..

Ni som byggt lösvirke med stommontering på entreprenad ...tips ?
 
Draven skrev:
Ni som byggt lösvirke med stommontering på entreprenad ...tips ?
Visst kan de gå per timme, men begär ändå ett fast pris tycker jag.
Det går fort massa tid ifall de sitter 10 minuter extra på rasterna eller mer, för att inte snacka om mobiltfn pratande under tiden de jobbar..... Då blir det heller inte mycket gjort.
Räkna med en ca: 600 timmar för en stomresning
av ett 2 planshus

www.algonet.se/~tomtlund
 
Abuquir skrev:
Visst kan de gå per timme, men begär ändå ett fast pris tycker jag.
Det går fort massa tid ifall de sitter 10 minuter extra på rasterna eller mer, för att inte snacka om mobiltfn pratande under tiden de jobbar..... Då blir det heller inte mycket gjort.
Räkna med en ca: 600 timmar för en stomresning
av ett 2 planshus

www.algonet.se/~tomtlund
600 shit ! det låter mycket.. men då ingår grund gjutningen också eller, och i mitt fall (sluttningshus) så borde leca/betong blocken gå snabbt att få upp på den undre våningen.?
Men ett fast pris tänker jag nog begära, har skickat ut förfrågan till 3 olika byggföretag, ev gör en firma grunden och den andra snickeriet. Beror på priset... :-/
Tackar för svaret..
 
Det tog oss ca: 600 timmar att få upp stommen + panel på hela baksidan och ena kortsidan. Så du får nog rækna med det.
Grunden tog mig och grævaren strax øver 200 timmar att gøra, vi ær uppe i ca: 3300 timmar før øgonblicket, men då har jag inte mycket kvar. Bara 2 badrum på øvervåningen och utvændig målning, men det blir først næsta år.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.