Fått upp panel och plåt på 1 av 5 takkupor idag...
fick sen start på dagen och 2 barnkalas som Det behövde skjussas till... otroligt effektivitet... men imorgon kommer det flyta på bättre för oss.
Lockläkt och sista målningen får bli till våren.
Röd trävilla under renovering med en färdig takkupa, verktyg och byggmaterial på marken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
Fick 2 till takkupor ”klara” idag. Tar lång tid när jag behöver klättra upp o ner hela tiden för varje bräda som ska kapas och varje plåt som skall tas upp, även om min kära fru hjälpt till så tar det tid...
 
Helgens pyssel genererade 2 takkupor färdigpanelade och målade samt vindbrädor och takpannor på
Rött hus under renovering med nyligen färdigställda takkupor, vindbrädor och takpannor, och en stege lutad mot fasaden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nypanelade och målade takkupor med vindbrädor intill takpannor, utsikt över bostadsområde i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Jag kanske har sagt det förut, men det blir väldigt fint med de gamla takpannorna. Förutom allt annat, så klart!
 
PellePeps PellePeps skrev:
Jag kanske har sagt det förut, men det blir väldigt fint med de gamla takpannorna. Förutom allt annat, så klart!
Det tycker vi också, blir mycket liv och får husutbyggnaden att vara äldre än den är
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Smälter in finfint.. (y)
 
Då var jag hemma efter 18 dygn hemifrån (skönt att få krama om familjen) efter deltagit på NOrthern COast 2018 som gick av stapeln i närheten av Åbo i Finland där vi bla fördjupade vårt Svensk-Finska militärsamarbete inom bla minröjning, sjöstrid, logistik, samband osv (y)
Militärfartyg förtöjda i hamn och helikopter över havet, illustration av svensk-finskt militärsamarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 5 till
  • Laddar…
Upptäckte det var rabatt på Ikeas köksluckor bodbyn och visade min fru... nu har vi byggt en skänk i köket :crysmile:

Ska olja och skruva fast bänkskivan sedan är det klart.
Nybyggd skänk med IKEAs Bodbyn köksluckor i grått och oljad bänkskiva i trä.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nybyggd skänk med öppna lådor som visar förvaring av böcker och leksaker, omonterad bänkskiva ovanpå.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nybyggd skänk med gråa IKEA Bodbyn köksluckor och oubehandlad bänkskiva i ett hemmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 5 till
  • Laddar…
Passade ju perfekt där :)
De rymmer mycket också.. jättebra förvaring!!

Vi gjorde hela kontoret med lådor och skåp från ikea köksserie (då faktum), rymde all teknik, material, skrivare och datorer hehe plus la man på bänkskiva så hade vi tre skrivbord också (y).
 
Vägg med nyligen spacklad yta där en dörr varit, omgiven av lister, renoveringsmaterial på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Spacklat sista gången efter gamla dubbelaltandörren som vi fick sätta igen när vi började bygga ut, samt satt lister. Hoppas kunna tapetsera det ikväll och kanske foga och måla första gången imorgon
 
  • Gilla
Dalbotant och 4 till
  • Laddar…
Lyckan när man rollat på tapetklister på väggarna och ska precis börja tapetsera och inser att rullarna med tapet man har består av massa kortare tapetbitar.....:mad:
Klisterapplicerad vägg och tapetbitar på golvet reflekterar besvikelse inför ett avbrutet tapetseringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ledsen
PellePeps
  • Laddar…
:surprised:.. ops.. :surprised:

Antingen får du göra lite av ett lapptäcke på väggen, eller så får du nöja dig med att checka kvaliten på limmet inför ..hmm.. den ”riktiga” tapetseringen.. ;):thinking:
 
Inget går upp mot vågrätt skarvade tapeter ..
 
  • Haha
sir_daniel
  • Laddar…
Nu är det iallafall förlimmat.
 
Hade ni köpt det så eller glömt att det var rester?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.