Alla mina kopplingar vid inkommande vatten är i plattan i ett hål i tvättstugan, ovanpå står vvb. Frågan är nu hur man gör när man ska renovera badrummet på ovanavåningen och rören ska kopplas på här nere. (Alla rör kommer in genom rör i plattan till hålet) Känns inte ok att ha rören där nere. Skulle ngn gammal koppling brista blir ju hela plattan dränkt i vatten.

Är det vanligt med sådana ”hål” och hur gör man hålet vattensäkert?

Dränering finns från säkerhetsventilen till en brunn under tvättmaskin.

Tanken är att alla rör ska bytas när tvättstugan ska renoveras. Men att göra allt på en gång känns inte som ett alternativ, varken praktiskt eller ekonomisk för vår del.
 
  • En samling av VVS-kopplingar och rör under en värmeväxlare, med vattenmätare, ventiler och kopparledningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J
Kommunalt vatten ser det ut som , en styggelse med att plocka in allt på så liten yta , har sett det förr , men nu är det där , ett tips ställ en VVB på en liten ställning ca 20 cm upp , det andra kan du inte göra något åt , det blir vad det blir och får vara så
 
Fulkemisten
Mjo. Man kan alltid göra något åt saker. Bara att dra om som man vill ha det och förbereda, be kommunen stänga av i gatan och sedan koppla om till nya dragningen. Man brukar bli nöjdast så.
 
Jag får ta en snack med grannarna och höra om dom har löst problemet och i så fall hur.
Vill inte kapa nya rören som kommer dit från badrumsrenoveringen för korta om det nu blir att jag ska försöka bygga mig bort från schackt lösningen.
Fruktansvärt korkad lösning att ha allt på golvet och under.
Att riva ut allt vatten samtidigt när vi är fyra i familjen känns inte heller så optimalt.

Jag får suga på den sura karamellen ett tag helt enkelt.
 
Fulkemisten
Här ska inte behövas rivas ur allt vatten samtidigt väl? Gör en provisorisk lösning tills du får rätt på tvättstugan då?
 
Som det är nu så tror jag att jag tar tvättstugan sist och alla rör dit görs lite längre med en flexibel koppling, så borde gå hyffsat smidigt när det är dags för tvättstugan.
 
  • Gilla
Fulkemisten
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.