När jag haft kamerorna i Blueiris har jag haft hårt begränsade ytor som triggar larm och inspelning, det har funkat rätt bra med ett rätt begränsat antal larm totalt sett. Dock har jag känt behovet av kontinuerlig inspelning för att se saker som händer utanför mina begränsningsytor där mycket folk och bilar passerar => nu siktar jag på att göra både och, dock sparas den kontinuerliga inspelningen en rätt kort tid.
 
Nja där mycket folk och bilar passerar får man ju inte spela in med kamera utan tillstånd... och det tänker jag inte skaffa
 
Näe, det tänker inte jag heller skaffa.

:)
 
En sämre lösning är att stänga av larm under vissa tidsperioder och att man ibland kan gå in och sätta igång manuellt. Funkar det med tex dahua nvrs?
 
Förresten. Vilket är rekommenderade stället att köpa Dahua kameror och nvr?
 
Det där med att avgöra om en mobil är hemma eller inte baserat på om mobilen är ansluten till hemmanätverket tänker jag är en omöjlig lösning numera. Vet inte hur iPhone funkar men senare Android-versioner stänger av wifi efter en liten stunds inaktivitet, för att spara batteri. Alltså kan en mobil vara hemma, med wifi påslaget, utan att vara anslutet till nätverket under långa tider.
 
H hellgun skrev:
Det där med att avgöra om en mobil är hemma eller inte baserat på om mobilen är ansluten till hemmanätverket tänker jag är en omöjlig lösning numera. Vet inte hur iPhone funkar men senare Android-versioner stänger av wifi efter en liten stunds inaktivitet, för att spara batteri. Alltså kan en mobil vara hemma, med wifi påslaget, utan att vara anslutet till nätverket under långa tider.
Det beror på vilken power save konfiguration du kör
 
P polarsson skrev:
Det beror på vilken power save konfiguration du kör
Jag hittar då ingen inställning i Android 9 på min Google Pixel för att styra det. I så fall gissar jag att det är det telefontillverkarens egna inställningar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.