Någon som vet om det går att para ihop denna modell med athom homey? Står inte med i Nexa appen inne på homey apps men kanske klikAnklikuit-funkar? Ganska ny modell tror jag.
 
Den fungerar som en vanlig nexa-mottagare. Ska inte vara några problem.
Den har stöd för deras "smart mode" som inte lär fungera med din controller, men vanlig styrning ska vara OK.
 
Ok. Vad bra! Men vilken enhet i vilken app ska man då välja i athom homey när de ska paras ihop? Denna modell kan jag nämligen inte hitta där.
 
Har själv inte denna "homey" men ta en vanlig nexa-dimmer, det är ju en sådan det är, dock i ett nytt utförande.
 
Hej,

Köpte mig en mwmr-251 idag men led-indikeringen blinkar ej när man försöker "lära in", dvs det går inte att lära upp t.ex en fjärrkontroll. Det går heller inte att dimmra med den funktionen som återfjädrande brytare. Dock så funkar det att justera fram- eller bakkantsstyrning och ställa in lägsta dimmernivå. Verkar som jag har fått en "dead on arrival" eller gör jag nått helt galet?

Edit: Ska tillägga att den här mwmr-251 ersätter en gammal wmr-252 (2:a i ordningen)

//Ronnie
 
R rowe skrev:
Hej,

Köpte mig en mwmr-251 idag men led-indikeringen blinkar ej när man försöker "lära in", dvs det går inte att lära upp t.ex en fjärrkontroll. Det går heller inte att dimmra med den funktionen som återfjädrande brytare. Dock så funkar det att justera fram- eller bakkantsstyrning och ställa in lägsta dimmernivå. Verkar som jag har fått en "dead on arrival" eller gör jag nått helt galet?

Edit: Ska tillägga att den här mwmr-251 ersätter en gammal wmr-252 (2:a i ordningen)

//Ronnie
Testa att bryta strömmen och slå på den igen. Sen lär in genom ett kort tryck på inlärningenknappen. Jag hade endast ett försök efter att jag satt på strömmen. Verkar konstigt men så va de iallafall med min. Kanske nåt de behöver åtgärda.
 
A Abring skrev:
Testa att bryta strömmen och slå på den igen. Sen lär in genom ett kort tryck på inlärningenknappen. Jag hade endast ett försök efter att jag satt på strömmen. Verkar konstigt men så va de iallafall med min. Kanske nåt de behöver åtgärda.
Tack för tipset, tyvärr funkar det inte. Det blir att göra en retur :(

//Ronnie
 
R rowe skrev:
Tack för tipset, tyvärr funkar det inte. Det blir att göra en retur :(

//Ronnie
Har du kopplat med fas, tändtråd & nolla?Borde kanske inte påverka inlärning? Annars är det nog ett dåligt exemplar, tyvärr.
 
A Abring skrev:
Har du kopplat med fas, tändtråd & nolla?Borde kanske inte påverka inlärning? Annars är det nog ett dåligt exemplar, tyvärr.
Yes, nolla, fas (fast), fas (åter fjädrande) samt tändtråd. Ingen nolla "ut" med tändtråden men det borde inte spela någon roll.

//Ronnie
 
Kolla så att strömbrytaren inte är felkopplad, dvs att det inte ligger konstant spänning in på S ingången på dimmern.
 
  • Gilla
PG Gunnarsson
  • Laddar…
Har kollat det med. Har också testat med bara fas o nolla inkopplat men ingen skillnad. Har nog testat alla varianter. Tycker att med bara fas/nolla så borde det i alla fall gå att lära upp den.
 
Hej,

Lite återkoppling från mig, returnerade dimmern och tog en ny och den fungerar betydligt bättre. Nu funkar alla funtioner som det ska! Måste ha fått en DOA.

//Ronnie
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.