Det låter som att ni borde gå vidare till något annat hus. Såvida ni inte är på jakt efter ett renoveringsobjekt och har tiden och kunskapen att göra en del jobb själva, men det låter inte som så på det du har skrivit.
 
Är läget värt att huset är ett stort projekt? Huset går alltid att fixa men tomten ligger där den gör.

Det verkar vara felaktiga fall i badrummet och felaktigt utförda genomföringar genom mattan, jag tycker också att ni ska tänka att det får göras om från grunden. Det är antagligen inte nyrenoverat utan bara uppsminkat... Vad är det för golv under badrummet? Är det betong kan det räcka med att torka ut ev. fukt. Är det trä kan det vara ruttet...

Den där pumpgropen är fortfarande lite märklig, varför är det röta på sargen och bjälklaget i schaktet? Är schaktet av trä, som står i vatten? Beroende på hur botten ser ut i schaktet så kan det vara lätt hänt att grus sugs in i pumpen och gör att det fastnar, det kan vara enkelt att ordna. Finns det golvbrunn så är det lätt att leda bort uppumpat vatten dit.
 
Gropen med vatten är (förmodligen) inget större problem, besiktningsmannen skrev ju att det finns en pump där men att den inte var i drift, därav den höga vattennivån. Badrummet behöver ju en helrenovering samt att bjälklaget hade höga fukthalter. Detta gör att det kan dra iväg allt mellan 50 000:- och 150 000:- beroende på materialval (kanske mer). Det fanns även en hel del i övrigt att åtgärda i huset om jag minns rätt? Tillsammans gör detta att jag skulle säga att om ni inte är händiga och sugna på renoveringsarbete och därtill beredda att lägga några hundra tusen på material och div hantverkare så ska ni nog leta efter nåt annat. Är ni däremot ute efter ett renoveringsobjekt så är det en annan sak. Jag skulle i så fall beställa en egen besiktning och vara med vid besiktningen och anteckna allt som framkommer.
 
F FanPålsson skrev:
utrymmet där varmvattenberedaren sitter finns de ett shakt/brunn
F FanPålsson skrev:
Spillvattenledningen droppade/läckte vid besiktningen.
.... Kan ju komma ifrån vvb'n också.

Länk till hemnet?
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.