Håller med Madelene, vill så gärna se fler bilder, ert hem är jättefint!
ser man fler bilder kan man möblera lite till sog själv i huvudet oxå :D
 
Precis min tanke, honey! :)

/Madde
 
Tog en snabbtitt i papperna i morse, och det blir ungefär
som för er, Honey, mellan tummen och pekfingret 1,8-1,9.

Weebee: vad sägs om att dela med dig av dina 3D-bilder?

/Madde
 
1.8-1.9 med garage? från eksjö alltså.
Vad har ni för pris på enbart det?
Hade varit super om vi fick en ungefärlig siffra, ingen av oss vill ju betala mer än den andre :D
Må gott!
 
Garaget kostar 85.100:-.

/Madde
 
Tack! för ert svar, ska träffa säljaren på fredag, ger er ett pris på vad vi fick då ;) här ska ingen bli lurad :D
 
En fråga om priset på garaget.
Hur stort var det och var priset inkluderat montering/grund osv?
Vad för port(ar) ingick?
Vi funderar själva på att bygga med Eksjöhus fast i Västerås och har fått mycket dyrare priser på garage...

Alltid lite klurigt med priser...  ;)
 
Priset inkl. bara själva garaget, inte grund och montering.
Det ligger inräknat i montering och grundarbete av huset
så jag kan inte svara på exakt vad det kostar. Det är...hmm....
ca 30 m2 om jag inte minns helt fel! Porten... ja en sån där
med fjärrkontroll :)

Ni tar mig lite "på sängen" med såna frågor eftersom jag
inte har dator hemma utan bara på jobb och alla papper
ligger hemma i tryggt förvar..... :)

/Madde
 
Ni kan givetvis på kika på min 3D ritning.

Skicka bara PM med er mail så mailar jag det.
 
Såg att någon av er i tråden har valt till fullhöjd i kök - hur mkt kan man ändra på köken i egna hem serien?

Jag trodde inte man fick ändra skåpsindelning eller nåt överhuvudtaget?
Kan man få spotlights över diskbänken inmonterade i köksskåpen?


 
Ni väljer det kök ni vill ha hos HTH!
Fullhöjd, andra luckor, lådor osv, bara att välja.

Angående ändringar i el, så tar ni det med den elektriker som sköter eldragningen. Spottar, dimmers och extra uttag är fullt möjligt.
 
Hm, ok..
På köksritningen vi fått på ett Lyckan Funkis så står det:

"KÖK EGNA HEM- Handtag monteras enl. kundens önskemål
OBS! Skåpindelning och placering av installationer kan ej förändras"

Vi glömde såklart att fråga säljaren när vi var på plats, men vi får ta upp det vid nästa möte för att vara på säkra sidan. Vore ju konstigt om det går att ändra i ett Västanvind men inte i ett Lyckan?

Funderade annars på att välja bort köket och köpa på IKEA - då kan vi ju välja lådor istf skåp mm... Men HTH verkar vara bättre kvalitet.
Men hur mkt dyrare blir det att välja t ex fullhöjd och utdragbara lådor istf skåp?
 
Vi i Villa skrev:
Hm, ok..
På köksritningen vi fått på ett Lyckan Funkis så står det:

"KÖK EGNA HEM- Handtag monteras enl. kundens önskemål
OBS! Skåpindelning och placering av installationer kan ej förändras"

Vi glömde såklart att fråga säljaren när vi var på plats, men vi får ta upp det vid nästa möte för att vara på säkra sidan. Vore ju konstigt om det går att ändra i ett Västanvind men inte i ett Lyckan?

Funderade annars på att välja bort köket och köpa på IKEA - då kan vi ju välja lådor istf skåp mm... Men HTH verkar vara bättre kvalitet.
Men hur mkt dyrare blir det att välja t ex fullhöjd och utdragbara lådor istf skåp?
Jo det är klart man kan förändra sitt kök. Man har ju ett separat möte med säljaren för att bara planera sitt kök.
Där kan man ändra skåpshöjder, vägg skåp, ändra till utdragbara lådor, you name it.. man kan göra vad man vill så länge man inte ändrar på dom fasta installationerna, som VVS och el!
Dvs man kan inte flytta diskbänken, diskmaskin, kyl/frys, spis etc.



 
hej allihopa,

vi funderar på att bygga ett västanvind och det är superkul att läsa era tidigare diskussioner! :) jag undrar om det är ngn som vill dela med sig lite mer av bilder, ritningar o sånt? jag vore väldigt nyfiken på bilder i allmänhet och 3D-ritningen i Sketchup samt ritning på den "extra" duschen i synnerhet.

MVH
dyveke
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.