Hej
Den kastar 6 m vilket blir perfekt då hamnar det nästan hos grannen

Utan denna sladdlösa slunga vill man inte sjunga
Nu känns alla fossila alternativ tunga

Önskar att jag vinner så jag slipper skotta
 
X, 6 meter.

Jag har ryggproblem, min äkta hälft har tennisarmbåge = ingen av oss kan skotta om det nu kommer någon snö i år :sweat:
 
Nu har massor med snö vräkt ner över Norrbotten på endast två dagar.
Snöskottning med den mängd vi fått ingen höjdare, både blöt och tung så nu har kroppen gått i strejk.
Snöslunga har vi sneglat på då innergården är lite för smal för någon större maskin. Denna vore då perfekt att skotta med. Visste inte heller det fanns batteridrivna, vilket ju är toppen slippa bensinkostnaden då den är dyr !
 
Svar:X. 6 meter
När snöspaden bara gräver sig fast och den stora snörakan inte går att putta fram. Hade en snöslunga räddat dagen .
Mvh
Leif
 
X = 6m

Min fru är hemma mest och får slita på vår långa uppfart när det snöar så skulle det vara en perfekt julklapp för henne!
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn smidig och lättförvarad snöslunga

[bild]

Snart kommer snön på allvar och då är det bäst att du har utrustning hemma som hjälper dig att hålla rent uppfart, väg och gångar. Den som tar hem den här tävlingen vinner den batteridrivna snöslungan AL-KO ST 4048 EnergyFlex - samt såklart batteri och laddare till denna. Modellen klarar upp till 200 kvadratmeter på en enda laddning.

Totalt värde cirka: 4 300 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur långt kan ST 4048 kasta snön?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 3 meter
X. 6 meter
2. 8 meter

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 7 december.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från AL-KO. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar AL-KO för att de sponsrar den här tävlingen.

Svar: X = 6m
Nu har snön börjat komma häruppe i norr och utslitna armbågar som lett till rehab jobb på företaget skulle det vara en dröm att slippa skotta för hand, mer snö väntas ju så det lär bli mycket skottning i vinter. Med en väg på 100 meter innan jag når en plogad väg så blir det ju några timmars skottning varje morgon och kväll skulle vara en ovärderlig hjälp att ha en snöslunga då.
 
Jaaa! Den behöver vi till folketspark som vi nu håller på o renovera. Då kan vi enkelt fokusera på andra saker än att ägna tid åt att hitta idiella krafter för snöskottning.

Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn smidig och lättförvarad snöslunga


[bild]

Snart kommer snön på allvar och då är det bäst att du har utrustning hemma som hjälper dig att hålla rent uppfart, väg och gångar. Den som tar hem den här tävlingen vinner den batteridrivna snöslungan AL-KO ST 4048 EnergyFlex - samt såklart batteri och laddare till denna. Modellen klarar upp till 200 kvadratmeter på en enda laddning.

Totalt värde cirka: 4 300 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur långt kan ST 4048 kasta snön?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 3 meter
X. 6 meter
2. 8 meter

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 7 december.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från AL-KO. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar AL-KO för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn smidig och lättförvarad snöslunga

[bild]

Snart kommer snön på allvar och då är det bäst att du har utrustning hemma som hjälper dig att hålla rent uppfart, väg och gångar. Den som tar hem den här tävlingen vinner den batteridrivna snöslungan AL-KO ST 4048 EnergyFlex - samt såklart batteri och laddare till denna. Modellen klarar upp till 200 kvadratmeter på en enda laddning.

Totalt värde cirka: 4 300 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur långt kan ST 4048 kasta snön?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 3 meter
X. 6 meter
2. 8 meter

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 7 december.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från AL-KO. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar AL-KO för att de sponsrar den här tävlingen.
Svar x
Motivering
Vi brukar hjälpas åt med röjning, vi grannar i detta tätbebyggda Egna Hem-område. Med denna kan vi fortsätta med det - fast lättare :)
 
Svar: X.6 Meter.

Vintern är inte min favoritårstid. Det har alltid en tendens att snöa massor just när jag behöver åka iväg och inte har tid att skotta. Dessutom är det tungt.
Med en bra snöslunga löser man det problemet snabbt och lätt. Då kan jag börja se fram emot fina vinterdagar igen, istället för att bara tänka på arbete!
 
6 meter. Mor är gammal (84) och behöver all hjälp hon kan få, när man inte kan hjälpa till så ofta man vill på grund av avstånd.
 
Svar X

Med en karl som inte gillar skotta så kan jag glatt få överraska med denna och slippa skottningen ibland:)
 
Orientexpressen
Svar: X

Mormor som har passerat 80-strecket orkar inte längre skotta snö för hand och vi barn och barnbarn kan inte alltid komma ut även om det går ibland. Men en snöslunga skulle hon till och med tycka att det är roligt att få gångarna fina så att hon kommer ut till soptunnan eller promenaden till postlådan utan att behöva pulsa runt i snö. Även om det är roligt att göra snöänglar, är det bättre att göra dem under kontrollerade former och inte bara för att man ramlar och försöker ta sig upp ur snödrivorna.
 
M Malgomaj skrev:
Haha, ja, trakterna kring Malgomaj kräver sina maskiner! Som uppväxt ett stenkast från sjön är det fortfarande "hemma" för mig, men sedan några år tillbaka bor jag i Stockholm och här borde denna granna maskin kunna härja fritt. :D
:D Ja men dåså. Där har den kanske ett existensberättigande.
 
Svar: X, 6m

Då jag är en till åldern kommen pensionär förlänger en snöslunga mitt boende i villan.
 
Svar x

Jag vet att jag får skylla mig själv, men jag fasar för när snön kommer då jag köpt huset ensam. Det jag hade råd med i år var en skyffel med en liten slunga och sladd. Skyffeln tar 30 cm bredd... Hur bred är en bil? Hur som helst, det kommer att bli många långa mornar snöiga dagar. Slungan skulle verkligen förgylla min tillvaro i vinter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.