Hejsan
Någon som vet om det går att ha flera IP-TV boxar på Telia fiberlan utan att beställa tvillingabb. Är fullt medveten att om man ska titta samtidigt så krävs det extra abb men om man bara tittar på en åt gången, dom få gånger man vill kolla i sången.

Sen om någon kan svara på hur det fungerar med Telia fiber lan i lgh. Sitter tre st nätverksuttag i lgh. Brf från 77 och fiber indraget 2011 i föreningen. Verkar som dom använt gamla telefoni uttag/rör till fiberuttagen. Finns ingen switch eller annan burk i lgh förmodligen prylar i källaren. Kan man koppla in IP-TV boxen/boxarna direkt i valfritt uttag och trådad dator eller kommer bara ett uttag åtgången att fungera? Om vi bortser från wi-fi måste man ändå ha Telia eller valfri router? Har inte tillgång till lgh ännu så kan inte testa själv.
 
Telias boxar har unika id-nummer så det går inte bara stänga av den ena och starta den andra..

Jag kör med Telia appen och chromecast på extra tv'n, då kan man titta på bägge samtidigt utan strul.
 
Hör med föreningen om vilket avtal ni har gällande fiberlan, har du tur så hareningen en gruppanslutning för både bredband via fiber samt Tv, kanske även Ip.telefoni. Om gruppanslutning finns för TV kan det vara så att du själv köper TV-boxen och det s.k. tvillingabbonemanget är kostnadsfritt. I vår förening så kan vi ha upp till 5 tv-boxar utan några tillkommande "krypteringsavgifter" så länge vi kör på föreningens tv-paket.
 
Hej.
Ja det är gruppavslutning i föreningen med tv,internet,telefoni. Intressant då kanske det finns utrymme för att ansluta flera boxar. Beror väl på vilket avtal varje förening har antar jag. @NetNut får ni fem olika koder då till boxarna och kan man köpa en beg Telia box?
 
Man kan köra med begagnade boxar, jag har 2 Vip 1113 till salu om du är intresserad.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.