Hej DJ,

Jag har tyvärr inga bra exempel på Stenhus som är billigare än de du nämnt. Däremot dyrare :'(. Jag är dock nyfiken på vilka det är som gett dig de priserna du nämner för de är attraktiva för mig.


///mvh Jan
 
Ni kan ju prova med att skicka iväg en förfrågan till Thermohus. Jag bygger med dom och när jag jämförde så var dom billigare än alla andra. Om dom kan komma ner till det kvmpris du nämner vet jag inte. Det har ju att göra med utrustningsnivå etc.

www.thermohus.nu
 
Hej!
Gå på www.finja.se Där hittar du entreprenörer som bygger med Finja element i området där du bor. Jag har t. ex fått erbjudande för ett hus på 150 kvm
för 2 000 000:- . Och med hög standard.

Mvh
Zoran
 
zoran, vilken tillverkare e de du fått ett så bra pris av och vad e de du menar med hög standard? har fått offert på ett 1-plans 147 kvm finja-hus 2.137.000 men utan kök och vitvaror det låter ju dyrt isåfall!
 
G
Man får ett stenhus från färdig shakt i gbg trakten för 15000kr m2 med hög standard och det är säkert billigare der du bor.
 
Hej!
Firman som jag hade kontaktat är Arkitekthem i Helsingborg. De vill ha 15000:-/kvm för bottenvåning och 10500:-/kvm för ovanvåning. Hög standard: alla byggvaror är märkesvaror som t ex ekparket 16mm, Balingslöv kök, rostfria vitvaror från Elektrolux mm.
Jag själv letar ytterligare efter billigare alternativ, som t ex: Köpa byggmaterial i Polen, anlita själv en byggfirma, arbeta själv invändigt mm.
Vem har du fått offer av och var kommer du att bygga?

Mvh
Zoran
 
Firman e Bo-Hus i Ystad och det kan väl stämma med ca 15000/kvm. Jag får då ryggåstak över vardagsrum o kök, klinker i kök, entre, hall och allrum, carport med isolerat förråd, badrum med bubbelbad o vägghängd toa. Ska också tillägga att jag själv gör all el.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.