Vi söker förtvivlat efter hus med entré, vardagsrum och uteplats i söder/väster.
Har ni några tips?
 
B Björkdala skrev:
Vi söker förtvivlat efter hus med entré, vardagsrum och uteplats i söder/väster.
Har ni några tips?
Det är tomten med inringad 14 som är vår. Bakom (öst) är cykelväg.
 
  • Försäljningsritning med fastighetsnummer 14 markerat, omgivet av andra numrerade tomter och en cykelväg i närheten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Spännande! Vi söker större hus, 5 sovrum och gärna 2 plan.
Men placering av hus och uteplats ser bra ut.
Gillar Vinga. Ha ha går det att lägga på en övervåning.
 
Det är ju perfekt!
 
Bra förslag du fått tycker jag.
Tänk på att det brukar gå att spegelvända dem också, om det passar bättre med väderstrecken!
 
Flygfoto över ett gult hus med tegeltak omgivet av träd och en grusväg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så här likt närmare bestämt.
 
P Poxeman skrev:
[bild]
Så här likt närmare bestämt.
Ja det är väldigt likt
 
Kolla med kommunen om någon av dina blivande grannar lämnat in bygglov redan så att du kan kolla deras planer, eller prata med dem.

Sedan är jag osäker på om jag nyttjat så mycket yta för garagets uppfart. Kolla hur mycket det påverkar er tomt med att lägga det närmre gatan? Jag hade nyttjat ytan där Björn lagt garaget för att odla istället.
 
Shakula Shakula skrev:
Kolla med kommunen om någon av dina blivande grannar lämnat in bygglov redan så att du kan kolla deras planer, eller prata med dem.

Sedan är jag osäker på om jag nyttjat så mycket yta för garagets uppfart. Kolla hur mycket det påverkar er tomt med att lägga det närmre gatan? Jag hade nyttjat ytan där Björn lagt garaget för att odla istället.
Tack för input. Kommun kontaktad ang grannar.
 
Mikael_L
Det går väl också att överväga ett gavelställt hus.


edit:
Fast när jag nu tittat och funderat lite till, så ser jag inte själv riktigt vad ett gavelställt hus skulle förbättra ... :thinking: :oops:
 
Sen ska du taket mot söder också, Jepp, Solceller...
 
B Björkdala skrev:
Det är ju perfekt!
Tyvärr långt över vår budget men så fint!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.