Söker efter en vettig robot som man kan programmera. Helst såpass enkelt så ett barn klarar av det. Det är min son på 4år som ska få den av farmor och farfar. På förskolan använder de sig av blubot. Dock är den lite för dyr för mina föräldrar. Vad har ni för tips?
 
Har ingen aning om priser och så, men här kommer ett tips:
https://codekid.se/
Edison verkar vara anpassad för flera olika åldrar.
 
  • Gilla
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Sånt här kan jag inte, men jag hade för mig att Lego hade något.
Se här: [länk]
Men det kanske är för större barn.
Men vart är vi på väg? Programmera robotar när man är fyra år :surprised:
Haha, jag vet. Det är sjukt hur snabbt utvecklingen går!
 
J jonne72 skrev:
Har ingen aning om priser och så, men här kommer ett tips:
[länk]
Edison verkar vara anpassad för flera olika åldrar.
Den verkade riktigt intressant. Frågan är om man kan köpa som privatperson? Får kolla upp det!
 
Nyfniken Nyfniken skrev:
[länk]
Massa bra förslag! Får kolla upp dessa närmre. Tack!
 
S sulfobus skrev:
Sphero mini är nu på ett bra pris [länk]
Går att programmera lite grand med block
Den va rätt fräck!
 
JLyck JLyck skrev:
Den verkade riktigt intressant. Frågan är om man kan köpa som privatperson? Får kolla upp det!
Det är jag övertygad om att man kan
 
  • Gilla
JLyck
  • Laddar…
J jonne72 skrev:
Det är jag övertygad om att man kan
Ja, det kunde man. Jag hade tryckt in mig på skolavdelningen. :whistle:
 
På förskolan har fyra- och femåringarna 'lekt' med denna. Tror det är en lagom nivå för dem och några år till beroende på barnet. Leklust har den kampanj nu inför jul...

Reklam för 'Coding Lab. DOC', en talande och pedagogisk robotleksak, utnämnd till Årets Förskolebarnsleksak 2018, med julpris på 299 kr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


'Coding Lab. DOC' tolkar jag att den heter!
 
JLyck JLyck skrev:
Massa bra förslag! Får kolla upp dessa närmre. Tack!
Jag tror mina förslag lämpar sig för lite större barn. Samtidigt tror jag att man som barn har stora fördelar om man har möjlighet att labba med programmering tidigt i livet.
 
  • Gilla
JLyck
  • Laddar…
JLyck JLyck skrev:
Ja, det kunde man. Jag hade tryckt in mig på skolavdelningen. :whistle:
Hej, ska börja med att säga att jag "jobbar" på CodeKid (det är en fritidssysselsättning för att ge fler barn bra förutsättningar att programmera). Som svar på frågan så är merparten av vår försäljning till privatpersoner och populärast är vårt STEM-paket med två robotar och lite "tekniklego". Det är ju inte officiellt lego, men det funkar bra att mixa med riktigt lego.

Om ni har fler funderingar så svarar jag gärna på frågor.

Ett annat bra alternativ är Lego Mindstorm, enda problemet är att den är ganska dyr och därför har vi valt att inte sälja den.

Edison är utvecklad som ett kickstarter-projekt i Australien och vår dotter fick en sån robot i julklapp förra året. Vi blev så förtjusta att vi startade Codekid och blev importörer :D
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.