Marike
Anna_H Anna_H skrev:
Det framgår enligt min mening tydligt av texten att Marike, ION och TS i den tråd som stängdes är samma person. Där jag är moderator stänger jag konsekvent av sådana personer.
Fel,fel,fel! Jag skrev inte en bokstav i den andra tråden. går väl att reda ut med hjälp av IP adresser om du tvivlar, i så fall.
Jag tyckte det var tråkigt att den stängde för att jag tänkte skriva vad jag skrev här där.
Som sagt, redan taggarna ute.
 
Redigerat:
Marike
H heimlaga skrev:
Ja jag känner igen fenomenet.......... faktiskt var det flickvännen som började ifrågasätta varför jag var så bitsk i mina inlägg här.
Började ifrågasätta mitt eget beteende och beslöt mig för att försöka hålla mig mer saklig........ och började samtidigt ifrågasätta varför så många andra är så bitska och ibland rentav arroganta.

-Jag tror att den viktigaste grundorsaken är att folk som är mitt i byggandet oftast är stressade och när folk är stressade blir de bitska och argsinta. I mitt fall var stress (av icke-byggrelaterade orsaker) helt klart orsaken till min bitskhet och min brist på hyfs.
-Jag tror att många forummedlemmar bor i socialt homogena bostadsområden och har ett socialt homogent umgänge utan kontakt med verkligheten utanför. Då blir det skralt med toleransen samtidigt som det är lätt att börja inbilla sig att det bara finns ett sätt att göra saker på.
-Jag tror att statustävlingen med åtföljande ansträngd ekonomi som är ett vanligt beteende då det gäller bostäder gör att folk blir extra kitsliga för minsta ifrågasättande när de ständigt står på tårna för att nå upp till grannens statusnivå.
-Jag tror att väldigt många gör sina val och beslut när det gäller bostaden utan att verkligen tänka igenom vad de innerst inne själva vill ha och hur de vill leva. Det är så lätt att dras med av strömmen och de glansiga katalogbilderna och det allmänna tänkandet att huset måste vara sådant och sådant och sådant för att vara lättsålt. Det gör ont att få dåligt genomtänkta beslut ifrågasatta.
-Dessutom har vi en grupp forummedlemmar som älskar att lagvränga och advokatbabbla sida upp och sida ned med målet att det skall bli antingen olagligt eller omöjligt eller opassande att göra någonting annat än sitta i TV-soffan och glo medan man låter allt gå åt helvete omkring en.
Är du möjligen lite stressad nu?
 
Marike
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Rubriken "Synd du stängde tråden: Är 1% här arbetslösa" skapade en del förvirring och därför bytte jag den nu.
/Moderator
Jag är inte sur för det. Vår Marike fick 11 valpar, på en å samma gång, då snackar vi om att bli förvirrad.
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Hade det inte varit enklare att be admin byta ditt namn?
 
F
Hej det var jag som startade tråden 1% arbetslösa, den stängdes då ägarna till detta forum var rädd för mindre användare och inlägg som dessa 1% står för(om de nu inte är botar). Det förstår jag, men jag begriper ingenting varför den tråden diskuteras här eller ens vad tråden går ut på.
 
F F.L skrev:
Hej det var jag som startade tråden 1% arbetslösa, den stängdes då ägarna till detta forum var rädd för mindre användare och inlägg som dessa 1% står för(om de nu inte är botar). Det förstår jag, men jag begriper ingenting varför den tråden diskuteras här eller ens vad tråden går ut på.
Det var vi ju flera som undrade i den andra tråden också utan svar från dig;)
 
F F.L skrev:
Hej det var jag som startade tråden 1% arbetslösa, den stängdes då ägarna till detta forum var rädd för mindre användare och inlägg som dessa 1% står för(om de nu inte är botar). Det förstår jag, men jag begriper ingenting varför den tråden diskuteras här eller ens vad tråden går ut på.
Nej tråden stängdes för att din fråga var oförskämd och ogenomtänkt, något du tydligen fortfarande inte förstått.
 
F
Absolut inte var enbart en undran hur folk lyckas lägga så mycket tid på detta. Sen att man känner sig kränkt och förolämpad, handlar nog mer om att man känner sig träffad och kanske börjar fundera över om man är beroende av detta alt inte mår så bra. Jag vill likställa detta spelberoende, alkoholmissbruk etc. ett överdrivet behov att kommentera överallt och ha sista ord, som säkerligen går ut över arbete och privatliv. Men nog om detta, jag begriper inte ens hur jag vart involverad i denna tråden och vad moderator menar att jag och två andra är samma person.
 
F F.L skrev:
Absolut inte var enbart en undran hur folk lyckas lägga så mycket tid på detta. Sen att man känner sig kränkt och förolämpad, handlar nog mer om att man känner sig träffad och kanske börjar fundera över om man är beroende av detta alt inte mår så bra. Jag vill likställa detta spelberoende, alkoholmissbruk etc. ett överdrivet behov att kommentera överallt och ha sista ord, som säkerligen går ut över arbete och privatliv. Men nog om detta, jag begriper inte ens hur jag vart involverad i denna tråden och vad moderator menar att jag och två andra är samma person.
Hahaha nu vet jag inte om jag stämmer överens på din beskrivning, hur många poster man måste ha för att ha ett ”beroende” (vilket är larv medicinskt sätt). Men min analys av dig blir väl då att du är en provokatör, och att du inte har bättre att fylla upp ditt liv med än att försöka få andra må dåligt över en vardagssyssla de trivs med. Trollvarning alltså.
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Marike Marike skrev:
Är du möjligen lite stressad nu?
bara en liten aning.... men jag är kroniskt dålig på att linda in mitt budskap.....
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Marike
elpaco elpaco skrev:
Hade det inte varit enklare att be admin byta ditt namn?
Varför då? Jag hade ju ett annat?
 
Marike
F F.L skrev:
Absolut inte var enbart en undran hur folk lyckas lägga så mycket tid på detta. Sen att man känner sig kränkt och förolämpad, handlar nog mer om att man känner sig träffad och kanske börjar fundera över om man är beroende av detta alt inte mår så bra. Jag vill likställa detta spelberoende, alkoholmissbruk etc. ett överdrivet behov att kommentera överallt och ha sista ord, som säkerligen går ut över arbete och privatliv. Men nog om detta, jag begriper inte ens hur jag vart involverad i denna tråden och vad moderator menar att jag och två andra är samma person.
Jag håller med. För ca 15 år sedan var jag ganska aktiv på flera forum, det var svårt att hålla sig ifrån datorn, måste värna sin status quo, det kallar jag beroende. Jag fick en tankeställare då jag läste om en man i Canada, om jag minns rätt, han hade så många han måste skriva i att han inte hade tid att äta eller sova ordentligt, tror det slutade med att han lades in på sjukhus. Det gav mig en tankeställare. Synd jag inte kan finna artikeln.
Beträffande, känna sig kränkt, borde man inte kunna göra det då man medverkar under sitt alias. Men annars läser forskning ut förändringar i ämnet. https://www.criminology.su.se/polop.../menu/standard/file/2014c_Lundqvist_Oskar.pdf
 
Nej medicinskt föreligger inte beroende. På samma sätt som högt sockerintag inte utgör ett beroende. En ohälsosam vana kan man väl kalla det kanske, om man agerar enligt ditt exempel.
 
Staffans2000
Det här blir bara mer och mer förvirrande.
Undrar om inte F.L. och Marike är samma person dom också:crysmile:.

Staffan
 
  • Haha
Anna_H
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.