Eftersom allt fysiskt i Sverige släcks ner samtidigt är det nog ett och samma bolag för det här landet som i sin tur har ägare i Danmark. En traditionellt uppbyggd koncern helt enkelt. Harald Nyborg i Sverige AB eller vad det nu kan heta läggs ner from nu.

//Ronnie
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Jag har slagit ihop de tre(!) "Tips om verktyg till bra tips"-trådarna till en tråd (till ursprungstråden).
Blev det inte väl kladdigt iom det nu då???

//Ronnie
 
Snailman
P Pysslarn skrev:
Eftersom allt fysiskt i Sverige släcks ner samtidigt är det nog ett och samma bolag för det här landet som i sin tur har ägare i Danmark. En traditionellt uppbyggd koncern helt enkelt. Harald Nyborg i Sverige AB eller vad det nu kan heta läggs ner from nu.

//Ronnie

Löddeköpinge verkar inte ha 25% av någon anledning, som jag tolkar bladet, däremot gäller det i alla andra butiker.
 
Snailman Snailman skrev:
Löddeköpinge verkar inte ha 25% av någon anledning, som jag tolkar bladet, däremot gäller det i alla andra butiker.
Butiken i löddeköpinge är den enda som ska vara kvar i Sverige, alla andra stängs.
 
Verktygsproffsen har ”utförsäljningskampanj”.

Jag börjar dock bli allt mer skeptisk till priserna, så jämför noga. Först en hel vecka black friday, med tveksamma rabatter. Sedan denna. Om två veckor säkert julrea, och efter det kanske mellandagsrea ..
 
S
elpaco elpaco skrev:
Verktygsproffsen har ”utförsäljningskampanj”.

Jag börjar dock bli allt mer skeptisk till priserna, så jämför noga. Först en hel vecka black friday, med tveksamma rabatter. Sedan denna. Om två veckor säkert julrea, och efter det kanske mellandagsrea ..
Dags att anmäla till Konsumentverket?
 
  • Gilla
Lilk
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Dags att anmäla till Konsumentverket?
Vad skall vi anmäla? Man får tex inte ha utförsäljning om man inte har ett begränsat lager - vet du hur det är med det? Beställer de via tillverkaren tro?
 
K
Verktygsproffsen ägs väl av proffsmagasinet, som i sin tur ägs av Ahlsell.
Vissa saker har dom nog lagerfört medan annat tas från leverantör. Man ser att vissa varor har 1-3 dagars leverans medan andra har 1-5 dagar.

Däremot är ju utbudet i denna utförsäljning väldigt skral, på Bosch är det väl 2 maskiner, resten klingor och bits mer eller mindre. Inte alls det utbud som var under BF.

Det jag köpte av verktygsproffsen under BF var bra prissatta jämfört med konkurenter och ordinarie pris innan BF på nätshopparna.
 
P
K KjellTimell skrev:
Verktygsproffsen ägs väl av proffsmagasinet, som i sin tur ägs av Ahlsell.
Vissa saker har dom nog lagerfört medan annat tas från leverantör. Man ser att vissa varor har 1-3 dagars leverans medan andra har 1-5 dagar.

Däremot är ju utbudet i denna utförsäljning väldigt skral, på Bosch är det väl 2 maskiner, resten klingor och bits mer eller mindre. Inte alls det utbud som var under BF.

Det jag köpte av verktygsproffsen under BF var bra prissatta jämfört med konkurenter och ordinarie pris innan BF på nätshopparna.
Aha då förstår jag varför dom hade samma reapriser på BF..
 
K KjellTimell skrev:
Verktygsproffsen ägs väl av proffsmagasinet, som i sin tur ägs av Ahlsell.
Vissa saker har dom nog lagerfört medan annat tas från leverantör. Man ser att vissa varor har 1-3 dagars leverans medan andra har 1-5 dagar.

Däremot är ju utbudet i denna utförsäljning väldigt skral, på Bosch är det väl 2 maskiner, resten klingor och bits mer eller mindre. Inte alls det utbud som var under BF.

Det jag köpte av verktygsproffsen under BF var bra prissatta jämfört med konkurenter och ordinarie pris innan BF på nätshopparna.
Som vi konstaterade tidigare i tråden fanns det några vettiga erbjudanden, men mkt var dolt bakom lureriet att helt plötsligt inte redogöra rabatt mot ordinarie pris, utan mot rekommenderat (av tillverkare) pris .. fulspel.
 
S
elpaco elpaco skrev:
Vad skall vi anmäla? Man får tex inte ha utförsäljning om man inte har ett begränsat lager - vet du hur det är med det? Beställer de via tillverkaren tro?
Säljer de någonsin produkterna till det påstådda ordinariepriset? För det ligger typ 20 % över vad andra säljer för och då blir ju deras -29% inte så bra som det ser ut.
 
Dom hade dock festool of 1010 för 3500kr vilket får anses vara bra!
 
Lostmoose Lostmoose skrev:
Jag hoppas att det här är ett väldigt bra pris:
[länk]
Jag har i alla fall beställt en
Jag utgår ifrån att du inte missat att den är utan batteri och laddare
 
  • Gilla
Lostmoose
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.