svar x, 6m

Snöslunga skulle underlätta de norrländska morgonstunderna efter plogbilen så vänligt har lämnat en stor present på uppfarten...
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn smidig och lättförvarad snöslunga

[bild]

Snart kommer snön på allvar och då är det bäst att du har utrustning hemma som hjälper dig att hålla rent uppfart, väg och gångar. Den som tar hem den här tävlingen vinner den batteridrivna snöslungan AL-KO ST 4048 EnergyFlex - samt såklart batteri och laddare till denna. Modellen klarar upp till 200 kvadratmeter på en enda laddning.

Totalt värde cirka: 4 300 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur långt kan ST 4048 kasta snön?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 3 meter
X. 6 meter
2. 8 meter

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 7 december.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från AL-KO. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar AL-KO för att de sponsrar den här tävlingen.
Svar x. När snön faller är det ingen ko på isen utan jag kan lugnt fortsätta att leka med kisen . Snöslungan från Alko far all Snö ur vägen och kvar är endast snön i träden.
 
Svar: 6 meter
Börjar komma upp i åren, så man orkar inte lika mycket längre. Denna miljövänliga slunga skulle hjälpa mycket.

Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn smidig och lättförvarad snöslunga

[bild]

Snart kommer snön på allvar och då är det bäst att du har utrustning hemma som hjälper dig att hålla rent uppfart, väg och gångar. Den som tar hem den här tävlingen vinner den batteridrivna snöslungan AL-KO ST 4048 EnergyFlex - samt såklart batteri och laddare till denna. Modellen klarar upp till 200 kvadratmeter på en enda laddning.

Totalt värde cirka: 4 300 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur långt kan ST 4048 kasta snön?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 3 meter
X. 6 meter
2. 8 meter

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 7 december.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från AL-KO. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar AL-KO för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn smidig och lättförvarad snöslunga

[bild]

Snart kommer snön på allvar och då är det bäst att du har utrustning hemma som hjälper dig att hålla rent uppfart, väg och gångar. Den som tar hem den här tävlingen vinner den batteridrivna snöslungan AL-KO ST 4048 EnergyFlex - samt såklart batteri och laddare till denna. Modellen klarar upp till 200 kvadratmeter på en enda laddning.

Totalt värde cirka: 4 300 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur långt kan ST 4048 kasta snön?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 3 meter
X. 6 meter
2. 8 meter

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 7 december.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från AL-KO. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar AL-KO för att de sponsrar den här tävlingen.
Svar:x
Underbar grej för en svag liten tjej, ingen bensin, ingen kabel, ändå lika kapabel!
 
6m kastar den!
Är 70-plussare som bor i skogslandet och idag kom snön. Har provat många slungor men så kommer AL-KO med en lätt, uppladdningsbar slunga.Ser ut som en dröm för en person där armmuskler och annat börjar avta.
Därför önskar vinna denna maskin
 
Svar 6 meter.

Ryggskott och sjukdomar härjar i vårt kvarter,
jag bävar för dagen då snön faller ner...
Står redo med skyffeln i ett rejält grepp,
från fönstret hejar pensionerade grannen med käpp.
Jag vill så mycket men orken tryter,
hoppas det blir jag som till en modern snöslunga byter.
För barnens skull önskar jag såklart snö i rejäl mängd,
så vi kan åka skidor både i backe och på längd.
Krama snöbollar och rulla en gubbe av snö,
bästa julklappen gör det enkelt att till spaden säga tack och adjö!
 
Rätt svarsalternativ är: X. 6 meter

Min motivering:
Förr fick jag i händerna spotta,
när jag vår garagegång skulle skotta.
Men med denna manick,
flyger snön sex meter på ett kick.
All snö på tomten är plötsligt väck
och återfinns bakom grannens häck!:rolleyes:
 
  • Gilla
Ruttenrot
  • Laddar…
Svar: X

My husband has to do the shoveling as I have a bad back. With 2 very small active boys running around this snowmachine would make cleanup a breeze and allow for more time to play in the snow, build snowmen, go sledding, etc. We own an Al-Ko grassklippare as well so I know you make quality products that will get the job done. :)
 
Svaret är 6 meter!

Jag bor själv i lägenhet i stan men skulle vilja ge snöslungan till mina föräldrar som bor på landet och får kämpa med sin långa infartsväg varje vinter :love:
 
Svar: 6 m
En snöslunga skulle vara toppen för oss, till vår infart och stora gårdsplan mot huset. Huset ligger i hälsingland och det har inte varit så mycket snö på 30 år som det var vintern 2017-18. Vi fick ibland hjälp av snäll granne med traktor, men annars var det daglig motion med snöskyffel och snökälkar, varje morgon började med frågan: vad ska vi göra idag? svar: skotta snö! Vid fågelmatningen använde jag snöskor, trampade fel och satt fast, hojtade på min man : släng hit en spade, jag måste skotta mig loss! Jag gillar faktiskt snö, men oh vad skönt det vore med en snöslunga, så skulle man hinna lite skidåkning också innan det blir mörkt...
 
Snöslunga ha, ha. Invertera till fuktsug så kan de säljas. Snö tillhör det förgångna.
 
Svar X, 6 m.

Jag skulle väldigt gärna få chansen att ge snöslungan i julklapp åt min 83-åriga pappa.
 
Svar: X. 6 meter

Motivering: Så klart blir det en gåva still svärfar så att vi slipper oroa oss över hans hjärta (och så slipper jag skotta två tomter :sweat:).
 
Svar: X (6 m)

Motivering:
Kan behövas så jag kan ta mig till tvättstugan och parkeringen när vi är insnöade..

Har jag tur och batteriet håller måttet, kanske jag även kan slunga bort snön på gården så vi hinner få upp farten med bilen.. innan vi kommer till backen och den drevande snön!
 
X. 6 meter

Jag skulle bli jätteglad över att få en snöslunga, för då skulle jag kunna göra mina föräldrar jätteglada genom att ge den till dom i julklapp. Dom börjar båda bli gamla och kropparna fungerar dåligt, så pass att dom börjar överväga att överge livet på landet. Men samtidigt är dom båda lantmänniskor som inte hör hemma i stan. Dom skulle inte alls trivas lika bra i en lägenhet. En snöslunga skulle verkligen hjälpa dom att klara av en av dom tyngre sysslorna på tomten, för dom har mycket yta att skotta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.