Det låter som du råkat ut för en Googleannons som kör autoplay. I de annonser som vi själva säljer tillåter vi inte autoplay.

Nu när du postat en inlägg ska annonsen försvinna för dig i mobilsajten, åtminstone i sju dagar. Säg till om det funkar bättre nu och berätta gärna vad det var för annons så kan vi kolla upp och blocka den.
 
Skärmdump av ett foruminlägg om annonser på en mobil webbsajt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder




Ser inga annonser :) tycker det är kanon att surfa på vanliga siten med mobilen
 
Osäker på 2 av annonserna.
En var med en flygande drone, en var med en flicka som hoppar studsmatta och den tredje var reima aktivitetsband för barn
 
Tyckte väl jag beklagat mig över detta förr.

Det är sällan jag sitter vid datorn nuförtiden men jag kan konstatera att i princip alla annonser jag ser just nu har någon form av animering...
 
Sorry har missat detta. Under hösten har vi tagit bort många annonsytor som vi upplever som störiga, bland annat högst upp på sidan och till höger. Men förrförra veckan när det var Black Friday så la vi till många annonser - på båda sidorna och högst upp - under en begränsad period, dessa har vi tagit bort.

Vi försöker påverka marknaden att inte leverera störiga annonser men det är lättare sagt än gjort när många annonser nu kommer via tredjepartsleverantörer som Google och Adform. I de flesta fall är annonserna okej men ibland är de för jobbiga och då tvingas vi ta bort dem. Jag tycker personligen att det är okej att en annons är animerad en liten stund men ogillar när den är det konstant. I vår annonspolicy skriver vi att annonserna inte får försämra användarupplevelsen för besökaren och att vi inte rekommenderar animeringar eftersom de ofta stör för mycket.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Ja nu får jag säga att det var ganska lugnt, och jag känber mig inte alls lika störd som då.
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.