badkar eller inte, det är frågan?
Vad säger in som byggt eller är på gång att bygga? Är man en galning om man helt väljer bort badkar/bubbelbad till förmån för en schyst dusch?
 
Nu har jag plats med både badkar och dusch, men om jag hade varit tvungen att välja mellan dessa två så hade jag helt klart valt en schysst dusch.
Men det är ju väldigt individuellt, kör på det som känns bäst för dig.
 
Klart du ska ha badkar! Vi tog både och för både barnen och jag gillar och bada! Ett vanligt emaljbadkar med halvfront från Svedbergs kostar inte många spänn. Finns inget skönare än att lägga sig i ett bad när man känner sig lite frusen.
 
Beror nog på om man är en badare eller ej. Min familj skulle aldrig klara sig utan badkar. Vi valde t o m med bort ett par hus när vi letade hus pg a att det inte fanns eller var möjligt att sätta in ett badkar. Vi har ju iof dusch nu med men om jag skulle välja så vill jag ha badkar.
 
Det är en ren smaksak, men du kan ju sikta på en konstruktion som underlättar byte från det ena till det andra.
 
Vi tog bort vårt för att ingen i familjen använde det ::) o det är ingen av oss som saknar det efter snart 8 år. Så det hänger nog på en själv...
 
Snailman
Jag dushar i mitt badkar (torka golv, torka golv) trots att jag har en dush i andra badrummet (men det är en trappa ner)

Så det beror nog på hur man vill ha det... :)
 
Även om ni väljer att "bara" ha dusch är det väl alltid bra att skapa utrymme för att kunna ändra sig senare.
 
Om man kan ha ett badkar som går att duscha i utan att blöta ner halva badrummet hade jag nog valt det. Annars hellre dusch än badkar.
 
Det finns ju så snygga glasväggar man kan vika fram och tillbaks vid badkaret idag tycker jag. Just nu har jag duschdraperi för nog vill man duscha av sig efter badet. Men kanske att vi sätter upp något annat alternativ till stänkskydd när vi renoverar.
 
Badkar och dusch. Badkar för att få ungen ren, dusch för oss själva. Vi har ett alldeles vanligt badkar, inget bubbelpaller.. :)
 
Det blev ett inbyggt badkar. Ett stort så man som fullvuxen får plats utan att behöva välja vilken kroppsdel som ska få vara ovan ytan.
Ett enkelt, ofärgat, transparent duschdraperi skyddar resten av badrummet och skämmer inte när det inte används.
 
vad köpte ni för inbyggnadskar och vad kostade det??? Vi funderar nämligen på hur vi ska göra bygga in eller ej??

//Malin
 
Minns inte riktigt vad modellen hette eller vad det kostade, men det var i stil med Gustavsbergs kar för ibyggnad. Samma mått, utseende och ungefär samma pengar (ca 7000:- ).
 
  • Bath_P110.jpg
170 cm långt, 75 cm brett och 45 cm djupt invändigt.
 
  • Bath_1708-P110_Basin_rdax_219x447.jpg
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.