L
Skall bygga en garderob mellan två rum. Då jag inte vill ta mer yta än nödvändigt med väggen skulle jag vilja få tips på hur väggen kan byggas.

Som ni ser på bilden nedan skall jag köra Ikea garderober mot det stora sovrummet. Mot andra håller skall jag köra en vägg. Är det möjligt att regla väggen med en liggande regel i botten (såga ur lite av klacken på garderoben) samt lägga en regel ovanför garderoben. Då fäster inte väggen mer än i över och underkant. Kanske även kan fästa med skruv i garderobernas kanter?

Tacksam för hjälp
 
  • Illustration av en öppen garderob med kläder och hyllor, som är tänkt att byggas mellan två rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ritning som visar planlösningen för en garderob placerad mellan två sovrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
L Lewdis skrev:
Skall bygga en garderob mellan två rum. Då jag inte vill ta mer yta än nödvändigt med väggen skulle jag vilja få tips på hur väggen kan byggas.

Som ni ser på bilden nedan skall jag köra Ikea garderober mot det stora sovrummet. Mot andra håller skall jag köra en vägg. Är det möjligt att regla väggen med en liggande regel i botten (såga ur lite av klacken på garderoben) samt lägga en regel ovanför garderoben. Då fäster inte väggen mer än i över och underkant. Kanske även kan fästa med skruv i garderobernas kanter?

Tacksam för hjälp
Bygg väggen med 45*45 reglar, isolera gipsa och färdigt. Alternativet är ju att även sätta upp OSB-skivor med så att du kan fästa garderober mm vart du vill.
Att du skall behöva bygga in garderoben känns väl meningslöst? Tjänar kanske 5-10cm max
 

Bästa svaret

Rekommenderar det här inlägget m.fl. från @Ramnemark när det kommer till att dela rum med garderober och se hur lite det kan bygga. Sen om de vänds åt samma eller olika håll är bara en smaksak.

P.s. Akta dig för att börja läsa den tråden. Gravt beroendeframkallande och lång som ett vårregn. :D
 
  • Gilla
Lewdis
  • Laddar…
L
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Rekommenderar det här inlägget m.fl. från @Ramnemark när det kommer till att dela rum med garderober och se hur lite det kan bygga. Sen om de vänds åt samma eller olika håll är bara en smaksak.

P.s. Akta dig för att börja läsa den tråden. Gravt beroendeframkallande och lång som ett vårregn. :D
Thanks
Har följt den tråden från och till under lång tid. Detta hade jag dock missat.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.