inte blir det imma, du har väl inte kokhett på golvvärmen, och sen ventiler och en golvbrunn, inga problem. :)
 
Jag vill ju tro att en avfuktare alltid är mer ekonomisk för att få bort fukt i garaget än vad ventilation genom ventiler är.........rätt eller fel ?
 
ventilerna har man stängda på vintern, gärna med lite ull i hålet, på sommaren kommer det in friskluft via dem.Avfuktare är väl onödigt...
 
..........mitt garage skulle i.a.f bli väldigt blött om jag inte körde med avfuktare !

Jag och brorsan hade varsen bil stående i farsans garage en vinter där han körde in sin snöiga eller blöta bil varje dag, till våren så växte det mögel på ratt, handtag och bilbälten i våra bilar......han hade varken ventilation eller avfuktare den vintern !
 
Jag tycker bara att det verkar vara billigare att plocka bort fukt med en avfuktare och helt stängd ventilation än att vädra ut fuktig (varm) luft genom ventiler ???
 
Har själv det problemet, avfuktare står på listan tror jag

tycker det e lite bakvänt att vädra ut fukten via ventiler + all värme som åker med, funkar inte så bra för mig (har nog för små/lite ventiler) ::)

Läste på Råd & Rön om avfuktare och lurar på "Mitsubishi E16S-S1 och Mitsubishi E16SX-S1 var testets effektivaste luftavfuktare vid de lägre temperaturerna 5–15 grader.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.