Svar 6m

Jag kommer att vara borta hela veckorna i jan-mars på utbildning bara hemma på helger. Sambon ensam med en 2 åring och en i magen och 45m uppfart ut till stora vägen. Denna skulle göra hennes liv mycket lättare samt mitt samvete.
 
Denna smidiga maskin kan slunga iväg snön upp till 6m (alternativ X)

Jag har just behövt köpa in både ny snökyffel och en ny snösläde för säsongen då jag råkade överanstränga (läs: bryta sönder) utrustningen i slutet av förra vintern.
Jag är inte säker på att denna AL KO alena kommer kunna lösa biffen med vinterns snöröjning av infart, stallplan och gång till huset - men den skulle definitivt bidra till att jag kunde få hjälp av andra familjemedlemmar för att flytta på en del av snömassorna.
 
Cheesen
X, 6 meter.
En bild säger mer än 1000 ord... I mars fotade jag lite från snöhögarna jag skottat upp....
Panoramavy över hus och trädgård omgiven av höga snöhögar under en solig dag.
 
Svar: x 6m

Motivering: när snön kommer bli alltid brevbärarn riktigt Förbannad på mej för att jag ej skottar framför postlådan, med en al-ko så kanske ja skulle kunna skotta , men bara kanske
 
Svar x, 6 meter
Med denna slunga kan jag skotta både min och mina grannars (80+ år) uppfarter på ett tyst och miljövänligt sätt
 
6m svar x
Hade varit bra att ha en sådan snöslunga!
Skulle då kunna köra in bilen i lilla byn utan att behöva skotta vägen för hand. Grannarna skulle jubla när de kommer till sitt hus som är ett "sommarhus".
Håller tummarna på att den blir min.
 
Svar X 6m

Vilken julklapp åt min sambo och inte minst miljön! Vi måste alla hjälpas åt att minska koldioxidutsläppen och en batteridriven snöslunga är ett litet steg. Greta for president!
 
  • Gilla
linneac
  • Laddar…
Svar X 6 meter.

Flyttar från barmarken i Halland upp till snöiga Västernorrland till vårat första hus och detta hade ju underlättat både ekonomiskt och tidsmässigt.
 
Svar: X

Jag skulle vilja vinna den här åt min mamma som sliter ont med ALLT i huset nu när pappa är för sjuk för att hjälpa till.
 
T
Rätt svar är: X

Jag skulle gärna vilja vinna då min kroniskt sjuka kropp inte klarar snöskottning och min ekonomi inte tillåter inköp utav snöslunga.
En batteridriven slunga är ju dessutom toppen mot vår miljö
 
Svar X

Förutom att hålla rent från snö på gården är jag ute varje år och skottar upp små stigar så våra 2 katter slipper pulsa i halv meter djup snö när dom sina rundor mått göra.
Med denna smidiga maskin skulle det bli dansande lätt att få mer snö putsväck och plats för mer lek å stoj ...
 
Äntligen en snöslunga för oss pensionärer! Tänk att kunna rensa uppfarten på ett litet kick utan att riskera ryggskott eller hjärtinfarkt!
Duvan
 
X. 6 meter

Åh vilken grej! Vi har avstått från snöslunga, delvis på grund av kostnaden förstås men också för att vi (till skillnad från grannen:( ) inte vill ha en stinkande, avgasspyende och högljutt värsnande maskin. Jag har ärligt talat tagit för givet att snöröjning är alltför tungt för en batteridriven maskin, men är glad att bli överbevisad :) Skulle läsa att vinna den här.
(Jag kan, med tanke på ämnet, inte låta bli att påminna om en kär trådstart som jag läser varje år vid den här tiden: https://www.byggahus.se/forum/threads/snoeroejning.21987/ )
 
j.f.s
Svar X. 6 meter

Skottar både min och mina 80åriga grannars gård. Mycket snö kan det bli. Bra motion förstås men också slitsamt för ryggen och verkar som jag börjar bli gammal så ryggen protestera?! En slunga vore toppen
 
Svar: X

Motivering:
Min pappa är 75 år och bor fortfarande kvar i sin villa. Med den här så klarar han att bo kvar några vintrar till
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.