Vinn smidig och lättförvarad snöslunga

Batteridriven snöslunga AL-KO ST 4048 EnergyFlex utan snö.

Snart kommer snön på allvar och då är det bäst att du har utrustning hemma som hjälper dig att hålla rent uppfart, väg och gångar. Den som tar hem den här tävlingen vinner den batteridrivna snöslungan AL-KO ST 4048 EnergyFlex - samt såklart batteri och laddare till denna. Modellen klarar upp till 200 kvadratmeter på en enda laddning.

Totalt värde cirka: 4 300 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur långt kan ST 4048 kasta snön?
Svaret hittar du här: https://www.al-ko.com/shop/se/produkter/behandling-av-jord/snoslungor/st-4048-inkl-akku.html

1. 3 meter
X. 6 meter
2. 8 meter

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 7 december.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från AL-KO. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar AL-KO för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
markusw
  • Laddar…
Svar X

Motiveringen:
Stort område ska skottas och rygg, axlar och ben söker hjäääälp!
 
Svar: X.6 Meter.
Tyvärr har snöslunga aldrig hamnat högt upp på vår prioriteringslistan. Fyra vintrar har jag och min fru handskottat vår infart och parkeringsplats (ca 150m2), och vår altan (ca 200m2)
Nu har även min frun börjat studera på heltid, så det lär inte bli något köp av snöslunga detta år heller. Och med tanke på tiden hon behöver lägga ner på studierna så lär det bli jag som skottar i år.. Suck.
Vi skulle bli väldigt glada om vi vann.
 
Svaret är X, 6m.

Det är nog så att en drog på sig merarbete efter att en breddat och förlängt garagenedfarten och gjort den fin med marksten... Denna snöslunga skulle hjälpa mig att få undan snön så att jag kan få ner bilen till carport och garage med mindre fysiskt arbete. Jag slipper dessutom förpesta mig själv och närområdet med avgaser som kommer från fossilbränsle drivna slungor!
 
X = 6 m
Stelopererad rygg och snöskottning är ingen bra kombination!
Så en snöslunga skulle ta bort den negativa stressen inför vinterns snöfall och istället göra att man ser fram emot att det skall snöa :)
 
Svar: 6m

Motivering:
Med en trasig rygg så blir man lite arbetsskygg :)
 
Svar x
Har försökt år efter år att handskotta en snöhög åt barnen, men det har inte funkat. Men med lite tekniska hjälpmedel är chansen större att dom får sin snöhög :)
 
Svaret är X.

Motivering.
Som så många andra så är väl snöröjning inte högt på listan.
Tror jag har 3 st skyfflar, alla är katastrofalt dåliga :crysmile:
För något år sedan hade man traktor men den såldes då det va min fars traktor.
Snöslunga hade varit en grym julklapp till mig själv :D
 
Svaret är: X (6 m)

Motivering:

Jobbar borta i veckorna så när snön faller så är det fästmön som får skotta sig ut. Vi fick en liten grabb nu i somras så det är extra mycket att göra för henne när jag är borta veckorna nu. Vore skönt om hon kunde få en hjälpande hand med snön i form av en liten och effektiv snöslunga, så hon kunde ägna mera tid och ork till vår lilla grabb!
 
Svar 6 m
Min infart är 20 x 3 meter. Spaden paj, snörakan paj, ekonomin paj. När snön kommer vill jag kasta bort den.
 
X. 6m

Jag och min sambo bor i en villa väldigt centralt, jag tror att denna skulle vara fantastisk för oss, främst min sambo eftersom hon har svårt att starta bensindrivna maskiner överlag och blir det mycket snö och jag är bortrest så skulle hon vara väldigt tacksam att slippa skotta förhand.

Inte minst så kommer alla våra grannar vara grymt tacksamma till er på AL-KO när den dras igång klockan 6 på morgonen och det enda grannarna märker är en våg av snö som flyttas från våran uppfart och en stolt tjej bakom er snöslunga!
 
Svar x.

Jag skulle vilja ge en sådan till mina föräldrar. Två nyblivna pensionärer + en villa ute i skogen i Västerbotten + en gårdsplan/uppfart om ca 100-150 kvm = massor med jobb på vintern.
Jag vill förstås att de ska kunna bo kvar så länge som möjligt utan att slita ut kroppen på snöskottning.
Vore fantastiskt att kunna säga god jul med en sådan present!
 
T
Tomten är runt hörnet så jag hoppas på snön
Gärna så det täcker hela hemmiljön

Har i många år med skyffeln jobbat
Även om jag till tomten en slunga lobbat

Så en ALCO i handen vore en nystart
När man står där ensam i mörkret på sin uppfart

Barnen har sen länge valt att bojkotta
Mitt schema med vem som ska gå ut och skotta

Det påstås att skottning ger en bra motion
Upplever mest att det bygger aggression

En mental övertygelse om en bra kondition
Snabbt blir man påmind att det är mest en fiktion

Vore skönt att kunna skotta utan svårigheter
Med en maskin som slungar snö upp till 6 meter.
 
Svar: X 6m

Med min vanliga otur så kommer denna vinter att bli helt snöfri om jag skaffar en snöslunga.
Jag gör alltså detta för mina grannar och vänners skull så att de slipper skotta sönder sina ryggar.

Och blir inte vintern snöfri, då kan jag ju åtminstone rädda min och mina grannars ryggar.

En snöskottare från Småland
Ville att det på gången skulle bli barland
Hur han än skottade
och vart han än måttade
Stod han bara och grävde för hand

Klart man skall ha en snöslunga :)
 
Rätt svar är X.

Vi har stuga vid vindelälven och skulle behöva kunna skotta upp den korta bilvägen vintertid. Håller tummarna![
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.