Jag har hittat en mycket smidig smart wifi vägguttag som går att koppla till Google home

https://www.lightinthebox.com/en/p/...en-100-240v-smart_p6593540.html?prm=1.10.11.0

där det står i specifikationen att den är CE- och RoHS certifierad. Törs man använda denna? Den har fått övervägande positiva omdömen på amazon, ebay, lightinthebox mm.
Jag bifogar en bild på insidan av pluggen då jag inte har så stor koll på hur det ska se ut för "att vara godkänt" i EU.
 
  • Insida av smart wifi vägguttag med komponenter och säkring markerad för CE- och RoHS-certifiering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kanske. Omöjligt att ge några garantier på ett diskussionsforum.
Kan vara intressant att se baksidan på kortet då isolationsavståndet mellan ledarna ger en fingervisning om hur pass bra grejorna är designade.

CE-märkningen på kinagrejor är inte mycket värd.
 
Här kommer en video på en demonterad plugg


Spola till ca 11:25 så ser du baksidan.
 
Antyder inte "stiftmottagarbläcken" (?!) i mitten av pluggen att den är för UK (?), snarare är Sverige?
Tänker att designen för "oss" kanske ser annorlunda ut?
 
Det syns lite bortfräst kretskortsmaterial på kortet för ökad isolation.
Ha en säkerhetsmarginal till maxbelastningen så blir det nog bra.
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Antyder inte "stiftmottagarbläcken" (?!) i mitten av pluggen att den är för UK (?), snarare är Sverige?
Tänker att designen för "oss" kanske ser annorlunda ut?
Hel rätt, denna är för UK men jag tänkte att dom borde vara snarlika i tillverkningsprocessen. Tillverkas det en "säker" plugg för UK så tycker man att samma företag borde ha följa samma standard på en EU plugg?
 
E etompau skrev:
Det syns lite bortfräst kretskortsmaterial på kortet för ökad isolation.
Ha en säkerhetsmarginal till maxbelastningen så blir det nog bra.
Jag ska styra fönsterlampor med dessa, ingen större belastning mao.
 
  • Gilla
etompau
  • Laddar…
En liten uppdatering, pluggarna fungerar över förväntan, lätta att konfigurera och integrera med Google home. Dom blir inte varma vid inkoppling så jag är mycket nöjd.
 
  • Ny smart plugg konfigurerad för Google Home, ej upphettad vid användning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Härryda2015
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.