Status
Inte öppen för fler kommentarer.
F
Har insett att ca 1% av medlemmarna står för 99% av inläggen. Samma ca 10 namn återkommer i inlägg efter inlägg i hundratals trådar. Min fråga är vad är er sysselsättning? Har man en 8-timmars arbetsdag är det inte teoretiskt möjligt att hinna med mängden inlägg ni gör. Ibland undrar jag hur det står till med den mentala hälsa på de tio mest aktiva som lägger all sin tid på detta forumet. Så av ren nyfikenhet, berätta lite om er själva, jobbar ni? Familj? Fritidsintressen etc.
 
  • Gilla
  • Haha
Härryda2015 och 2 till
  • Laddar…
J
Grattis till spaningen och välkommen till forumet! Det ligger väl något i det att det är ett fåtal medlemmar som har ett visst behov av att få sista ordet i en diskussion och drivs av sina övertygelser, men samtidigt får man av flera av dom oftast väldigt insatta svar om det mesta. Det finns säkert lika många anledningar som medlemmar som gör att de tar sig den tiden. Troligen en kombination av frihet under ansvar på arbetet, eller toasurfning och tvångsmässigt skrivande. Själv ligger jag mitt i mellan. Frihet och oansvar. Har förstått på många att de tar av tiden många andra lägger på tex Facebook och Instagram. Det gör jag med. Samt skriver då och då när jag har en minut över både på jobbet och när familjen lagt sig. Som nu :D
 
  • Gilla
Thomas' och 1 till
  • Laddar…
F
Frågan är om det verkligen är insatta svar eller att det är inbillade insatta svar pga den mäktiga mängden inlägg personen gjort.
 
  • Gilla
Silly Bear
  • Laddar…
F F.L skrev:
Frågan är om det verkligen är insatta svar eller att det är inbillade insatta svar pga den mäktiga mängden inlägg personen gjort.


Haha håller helt med
 
F F.L skrev:
Har insett att ca 1% av medlemmarna står för 99% av inläggen. Samma ca 10 namn återkommer i inlägg efter inlägg i hundratals trådar. Min fråga är vad är er sysselsättning? Har man en 8-timmars arbetsdag är det inte teoretiskt möjligt att hinna med mängden inlägg ni gör. Ibland undrar jag hur det står till med den mentala hälsa på de tio mest aktiva som lägger all sin tid på detta forumet. Så av ren nyfikenhet, berätta lite om er själva, jobbar ni? Familj? Fritidsintressen etc.
På vilket sätt är det teoretiskt omöjligt? Förklara.
 
  • Gilla
Fadai och 1 till
  • Laddar…
optimum
Eller så missbrukar de sin anställning och gör inlägg på arbetstid.
Tror knappast de hinner med alla inlägg på lunchrasten.

Är nog motsvarande problem som spelberoende.
 
Byggahus har väldigt många medlemmar. 1 % är inte få. Fler aktiva än på de flesta andra fora.

Huruvida innehållet skulle tunnas ut om skribenten är aktiv är en ickefråga om ni läser varje inlägg för sig. Är kvaliteten på råden låg så finns det tillräckligt många aktiva som genast kommer släpa missinformatören i rännstenen.

Mvh Findus
 
  • Gilla
Dub361 och 2 till
  • Laddar…
F
Vi kanske ska åter till huvudfrågan, vad är sysselsättningen på de som har 50 000 inlägg.
 
Själv så skriver jag lika tvångsmässigt som jag renoverar och en del inlägg gör jag på arbetstid.
Till yrket jobbar jag med att hjälpa människor så när jag ändå är igång så kan jag hjälpa till på forumet också. :)
 
  • Gilla
Immobil
  • Laddar…
Jag kanske är för gammal för att förstå, men jag finner frågan ytterligt oförskämd.
 
  • Gilla
Maria T och 9 till
  • Laddar…
F F.L skrev:
Vi kanske ska åter till huvudfrågan, vad är sysselsättningen på de som har 50 000 inlägg.
Vem/vilka har 50 000 inlägg?
Kikade lite snabbt på några frekvent återkommande skribenter och @Mikael_L låg i topp av dessa med ca 31 600 inlägg. Då har Mikael_L varit medlem sedan mitten 2006 31600/(12,5x365)=~7 inlägg/dag i snitt.

Tänker man på hur mycket tid folk lägger på tv/mobil/surfplattor i övrigt så är det knappast nåt konstigt att hinna skriva 7 inlägg per dag?
 
  • Gilla
Fairlane och 4 till
  • Laddar…
Tillhör inte de mest aktiva, men som pensionär har jag tid och möjlighet att hjälpa folk, när det gäller frågor om mitt forna yrke eller andra erfarenheter jag har.
 
  • Gilla
LarsSvensson80
  • Laddar…
F F.L skrev:
Ibland undrar jag hur det står till med den mentala hälsa på de tio mest aktiva som lägger all sin tid på detta forumet
Ja, det är inte utan att man undrar hur det står till själv?

1. En och annan är pensionär/sjukskriven.
2. Det är inte alla som har barn.
3. ...eller Facebook.
4. ...eller TV.
5. Ett dygn har 24 timmar. Jobbar man 9-10 av dem och sover 7 så är det 7 timmar kvar. Räknar man bara vardagar så är det nästan en heltidstjänst.
 
  • Gilla
Fadai och 3 till
  • Laddar…
F
Får vi be topp-10 antal inlägg komma in och berätta hur deras dagar ser ut( och nätter)
 
  • Wow
Anna_H
  • Laddar…
Som sagt antalet inlägget beror ju på att forumet funnits ganska länge. ..

Att jag själv skriver rätt mycket på "vanlig arbetstid" beror på att mitt arbete består av en del "standbytid" .. Och då jag inte spelar facebook så... Ja ..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.