Hej

Köpte/fick mig en spis till sommarstugan för och eftersom den va fast installerad innan så blev de även en perilexkontakt då vi har fullt utrustat perilex uttag.

Har fått dit tåtarna enligt bild vilket känns rätt, rätta mig om jag har fel. Förutom en platta där energiregulatorn är glapp så fungerar iallafall allt.

Två frågor:

1. Vad använder ni för att plugga hålet för nollstiftet när neutral ledare inte behövs. (Perilexkontakten har 5 stift)

2. Vart köper jag en energiregulator till bästa pris? Qsq7135w husqvarna/elektrolux.

Gärna begagnat om de finns någon som roar sig med att riva och sälja delar.

Tack för or
 
  • Perilexkontakt kopplad till kabel, med anslutningsschema på bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
1, låter stiftet sitta kvar i stickkontakten men låter den vara oansluten.
 
Demmpa Demmpa skrev:
1, låter stiftet sitta kvar i stickkontakten men låter den vara oansluten.
Ahaaa...ja de gör väll inget iofsig. Tycker jag har sett något som varit pluggat så jag tänkte om de finns något att köpa.
 
Qsg7135w ska modellen heta
 
A
Regulator till dubbelzonen eller de enkla?
 
Har de inte i huvudet men de är den främre till vänster om du tittar på spisen framifrån som när du lagar käk
 
Jag har sett en perilexpropp en gång med ett plaststift där nollan sitter, men jag hittar inte nånstans man kan köpa en sån... Ska man vara helt korrekt så kanske man skulle köpa ett färdigt sladdställ med gjuten kontakt utan nollstift.

Men man ska ju inte överarbeta saker och ting.
 
  • Gilla
Ulf Norrby
  • Laddar…
Varför skulle man behöva plugga eller ta bort?
 
  • Gilla
Demmpa
  • Laddar…
De vet jag inte...har bara sett de någon gång att de va gjort så. Finns väll ingen praktisk anledning igentligen.
 
På fabrikstillverkade sladdställ med gjuten kontakt brukar nollan saknas om den inte behövs. Men då är hela kontakten gjuten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.