har begärt skriftligt svar som påvisar exakt vilket extramaterial som gått åt, mängd samt pris!
 
  • Gilla
JanneJanne123
  • Laddar…
Tydligen har de tom. slarvat i fakturan, 44mm = 4.4.m (trots detta var priset alltså 1600kr + moms?!)

Vem vet vad mer de gjort fel?

Har bett om ny faktura med allting korrigerat - men det verkar vara extremt svårt för dem att uppbringa!

Det har passerat snart 1v sedan jag första gången bad om en specificerad faktura på vart extramaterialet gått, samt förklaring till hur firman kan uppta 10 extra arbetstimmar på en offert som skall gälla "komplett läggning av två tak till friggebodar"

Kan ju lugnt säga att jag kommer vända mig till andra firmor i framtiden!
 
N najks skrev:
Tydligen har de tom. slarvat i fakturan, 44mm = 4.4.m (trots detta var priset alltså 1600kr + moms?!)
???
 
kulle
Jag tycker det ser ut som 44m 22x120 ?
 
  • Gilla
BjörnMe
  • Laddar…
Enligt deras egen uppgift skall det vara 4.4m (inte 44mm)

Fick veta detta under gårdagen!

Dock lyser allt annat med sin frånvaro, de frågor jag vill ha svar på är följande:

- hur kan extra arbetstid tillkomma då vi hade ett uppgjort fast pris för läggning?
- specifikation önskas på exakt vad som behövts extra gällande material!
- varför är det uppenbara slarvfel i fakturan, och varför har detta inte korrigerats med ny faktura?
- varför har de inte förankrat med oss exakt varför det blir en extra kostnad?
- varför kan de inte specificera vart grejerna gått, till vilken friggebod, åtgång m.m.?

Känns extremt oroväckande när en seriös firma inte kan ta fram en specifikation på jobb de utfört!
 
  • Gilla
kulle
  • Laddar…
hur har det gått?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.