Systemkalops
Det var väldans billigt när man kom utanför stor städerna.
 
Systemkalops
Det blir en mycket trevligare tillvaro när man helst vill va i skogen och jaga stressen i städerna tar på en.
 
BirgitS
Å andra sidan får man ju tänka på att långa restider kan göra att det blir stressigt eftersom det då blir mindre tid för att göra annat man vill, t.ex. renovera huset.
 
  • Gilla
Systemkalops
  • Laddar…
Jag är från Småland och om man gillar mörka skogar så är det rätt billigt. Kronobergs län är särskilt billigt, utan att kännas riktigt som en norrländsk avfolkningsbygd. Platser som Markaryd, Alvesta och Tingsryd är småorter på några tusen invånare med ”the basics”. Där kan du köpa ett hus för under 500 000.
 
  • Gilla
Systemkalops
  • Laddar…
Systemkalops
BirgitS BirgitS skrev:
Å andra sidan får man ju tänka på att långa restider kan göra att det blir stressigt eftersom det då blir mindre tid för att göra annat man vill, t.ex. renovera huset.
Det är sant men reser en del ändå
 
Systemkalops
halper halper skrev:
Jag är från Småland och om man gillar mörka skogar så är det rätt billigt. Kronobergs län är särskilt billigt, utan att kännas riktigt som en norrländsk avfolkningsbygd. Platser som Markaryd, Alvesta och Tingsryd är småorter på några tusen invånare med ”the basics”. Där kan du köpa ett hus för under 500 000.
Något sånt hade jag absolut kunnat tänka mig. Får man en bra standard på ett hus i den prisklassen?
 
Systemkalops Systemkalops skrev:
Något sånt hade jag absolut kunnat tänka mig. Får man en bra standard på ett hus i den prisklassen?
Förmodligen inte toppstandard med det senaste. Av de hus jag sett så skulle man nog tänka sig att fräscha upp ytskikt och uppgradera köket inom några år. Beror lite på vad man har för krav; vi köpte ett hus med kök och badrum från 1965. Inte vare sig lyxigt, fint eller bra men det går att leva där. Renovera gör vi när ork och pengar infinner sig.
 
I Norrland finns det enorma områden som ligger inom bekvämt avstånd från en stad men likväl har låga fastighetspriser.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.