Halloj!

Jag ska bygga (gärna ett ekohus) på landet runt 100 kvm och vill INTE ha ett hem med bara 4kantiga väggar..jag vill få ett skissförslag på ett lite ovanligt hus där det händer lite.. men vart får man tag på en sådan kreativ arkitekt?

Kanske blanda amerikanskt, lantligt, modernt a la museum känsla, mörkräddsanpassat (a.k.a inbrottssäkert och absolut inte en tvättstuga med separat entre för styckmördare:crysmile:), fristående kök/badrum som inte sitter fast efter väggar med en touch av tropiskt naturhus...något tips på var man kan hitta någon som kan göra en skiss?:D
 
Gammelnörden
arkitektkontor finns överallt och de flesta är kreativa människor. det är bara att gå förbi några och ta en diskussion kring det du vill ha tills du hittar någon som passar dig. du kan antingen ge de några enkla riktlinjer och låta de hitta lösningar, eller komma med en mycket tydlig idé om vad du vill ha. för dig gäller det förra är min gissning. leta, så hittar du.
 
Här kan du söka på Arkitekter nära dig: https://www.arkitekt.se/anlita-arkitekt/sok-arkitektkontor/

De flesta arkitekter är "kreativa", det är liksom oftast därför man vill bli arkitekt ;) Sök inspiration och ha gärna några idéer om stil och funktioner innan ni träffas, de blir nämligen dyrare ju fler skisser som krävs. Bygglovsritningar och (ofta)konstruktionsritningar måste man sen också göra utöver skisserna, så hushåll med timmarna.
 
  • Gilla
Kraxxan
  • Laddar…
M
3D-rendering av hus med tornrum, veranda, garage, omgivet av träd och en pickup.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Här händer det en del. Ett hus för en snickarkund, garage och snickeri i norr - framsida med tornrum.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.