Jag fick inte med mig något därifrån, så det måste väl räknas som en tjänst trots att det inte kostade något?

En blå personbil lyfts upp av en gulfärgad hjullastare på en lerig parkeringsplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
jocke31 och 2 till
  • Laddar…
Service av robotklipparen för 1295.
 
jonastroms
harry73 harry73 skrev:
Du är TS, så du bestämmer om det gälls eller inte :crysmile:
Då hade jag velat ta med parkeringsböter med men man får hålla sig på mattan :giggle:
 
Jag köper in tjänster hela dagarna på jobbet men hemma förser jag låta bli...
Sotning var nog det senaste tror jag.
 
Tvättade och strukna skjortor för 20 kr/st. Veckans mest prisvärda utgift.
 
  • Gilla
Lidd och 1 till
  • Laddar…
"Kan själv" så det är väl Bilprovningen och tandläkaren där man typ är tvingad att köpa tjänsten.
Annars är det nog glasmästaren för 2 år sen, som fick skära till några nya fönsterglas.
 
jonastroms
Tjänster verkar som en ansenlig summa för de flesta jag undrar hur det står sig i förhållande till materiella ting man köper
 
jonastroms
P-plats P-plats skrev:
Jag köper in tjänster hela dagarna på jobbet men hemma förser jag låta bli...
Sotning var nog det senaste tror jag.
Vad för tjänster köper ni och vilka summor pratar vi om? Hade varit intressant att höra hur ett företag använder dem?
 
Köper massor av tjänster.

Kemtvätt
Städning
Hemkörning av maten
Diverse hantverkartjänster
Frisör
Gärna biltvätt
Däckbyte med förvaring

Tjänster är fantastiskt! Mer tid för mig.
 
  • Gilla
Lidd och 1 till
  • Laddar…
jonastroms jonastroms skrev:
Vad för tjänster köper ni och vilka summor pratar vi om? Hade varit intressant att höra hur ett företag använder dem?
Ansvarar för att maskinparken rullar och service m.m. utförs i en större tillverkningsindustri. Sen blir jag inblandad i div. jobb som utförs på vår fastighet.
Service på en fräsmaskin kan kosta upp mot 30000:- och i land mer.
...lätt att bli fartblind då reparationer eller nyinvesteringar är på betydligt större summor.
 
  • Gilla
jonastroms
  • Laddar…
jonastroms
Det var rejäl summa det för fräsmaskinen. Farligt att bli fartblind. Har du en budget för fastigheten tex. som du sprider ut på det som behöver göras och gått sönder ungefär? Får du mandat att göra egna ändringar också?
 
jonastroms
Bränsle idag igen, var med hos frisören, ingen hemköring men drive thru på Donken, det är väl service i nån mening.
 
Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Jag är hundra procent säker på att ni kommer att få en fantastisk trädgård som alla grannar blir avundsjuka på.

Att köpa planter, träd och växter på måfå kan bli väldigt dyrt. Så var glada för att ni har en ritning att följa .

Vi kommer att anlita trädgårdsarkitekt för våra två terrasser , 50 kvm och 30 kvm. Ännu viktigare att få hjälp med små ytor.
Vi köpte trädgårdsdesign till vår villatomt. Mycket nöjd.
 
En lantmäteriförrättning........ och ett kontrollbesök hos tandläkare.
 
En elektriker var här och gjorde lite tilläggsjobb i förra veckan.
Ca 1½ dags jobb i garage, verkstad, vedbod och på vinden. Samt lite pyssel i elcentralen.
Skall bli intressant att se vad det kostar.

Han var i alla fall utmärkt inom sitt gebit, fattade snabbt vad jag ville ha gjort och verkar ha gjort ett perfekt jobb!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.