Vad har ni för storlek på tomten?
Själv så bor jag för närvarande på ca 1400 och vill ju helst inte gå ner i storlek om jag byter.
 
Den tomt vi "håller på att köpa" kommer att styckas av så att den blir minst 2000 kvm (förmodligen hamnar vi närmare 3000).

Min Älskade vill kunna gå ut på gräsmattan och slå morgondrillen utan att störa grannarna ;D
 
Oj jisses vilka stora tomter!

I Stockholmsförorter får man vara glad för 1000 kvm. Den tomt vi suktar efter är 950 kvm (och lutar åt ALLA håll... suck!)

(Jojo... jag vet vilket svar som kommer.... Klagar man så kan man ju bosätta sig lite längre ut, eller byta stad, och få större, vackrare tomter till lägre pris. Men det passar inte oss just nu i livet, vardagen måste vara praktisk! Det tar vi när barnen flyttat hemifrån... Då bygger vi STORT, med gästhus, ateljé, verkstad å stall.... Hoppas forumet överlever till dess...)
 
5460 kvm.
Jag stör ingen med min morgondrill, för tomten ligger uppe på ett berg; alla grannar ligger nedanför utom synhåll... ;D
 
Dina grannar får med andra ord skurar ovanifrån... ;D ;D ;D


Sorry... Kunde inte låta bli :-X
 
Vår tomt är 1461 men upplevs som större då den är ganska kuperad. Helt ok storlek i Stockholmsområdet, men skulle jag flytta ut på landet skulle jag nog vilja ha minst 5 ggr så stort, och inga grannar ;)


mvh
David
 
Vår tomt är på 14 824 m2. Det tycker vi är alldeles lagom. ;D
 
Vår tomt är ca 650kvm. Inte mycket att komma med i det här gänget. ;D
Vi får vara tacksamma för att det inte blir så mycket gräsmatta att klippa.
 
Hej

2154 kvm gammal åkermark med skogsdunge, 20 minuter från Brommaplan. Vem sa att det bara finns 1000kvm tomter i Stockholmsförorterna??

/Fredrik
 
Oops! Vår är ca 750 kvm...Är vi trångbodda nu??
 
Japp! Det är bara och sälja... Men om man är trångbodd får man ju förtur i bostadskön... ;D
 
2772 kvm, fast det är skog runtomkring och då tänker man inte på var tomten börjar och slutar i alla fall.
 
Vår tomt är på 700 i Stockholmsområde, så det mesta hamnar under huset och uteplatser ;D

Men det passar oss perfekt, vi gillar inte att odla och klippa gräsmattor.
 
950kvm.

Vi kommer att ha tre toaletter i huset så behovet av att kacka i trädgården är inte så stort.

Närhet till "allt" drar just nu mer än att ha en stor tomt utanför stan, men man kommer nog till en period i livet där förhållandet är det omvända.
 
Ja, om man har barn så är närheten till kompisarna viktigare än att pinka i trädgårn helt klart...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.