Jag har problem med väldigt kalla fingrar så fort temperaturen kryper under noll grader. Det börjar komma handskar med elvärme och uppladdningsbara batterier till priser från 400 kr och uppåt.

Någon som testat handskar med elvärme och kan ge erfarenheter gällande värme, batteritid och hållbarhet?
 
Hej
Har precis samma problem med kritvita fingrar
Testade och köpte Biltemas handskar på rean nu. Totalt värdelösa, köp inte!
3st AA batterier i varje handske som tog slut efter 1.5h och gav ingen märkbar värme alls.
Kommer nog köpa Nevercold Ontario istället med uppladdningsbara batterier, men dom är dyra...
 
Ingen erfarenhet från handskar, men jag upplevde samma sak fast med fötterna.
Köpte mig ett par Lenz strumpor med batteri, bästa köp jag har gjort! Dyra, ja visst, men håller en hel dag i skidbacken och man slipper kritvita/blåa tår.

Finns handskar från samma tillverkare,också dyra men har man problem och dessa är lösningen så så glömmer man engångskostnaden fort.
 
Måste återkoppla här. Köpte mig ett par Nevercold för 1.5 år sedan och ångrar mig verkligen inte. Detta är ju ett par innerhandskar enbart, så andra, helst tumvantar utanpå.
Men det blir verkligen varmt och gott om händerna. Vantarna har 3 olika effektlägen, och jag har aldrig behövt den varmaste hittills.
Lite klumpigt med batterier som ligger i egna fickor på ovansidan av handsken ovanför handleden.
Dessa handskar har räddat mig många kalla tillfällen.
Dyra men köpvärda för frusna fingrar.
XXL har rea ibland på dessa då dom kostar ca 1250:-
 
  • Gilla
SaabNiklas
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.