Rullar på :)
 
  • Närbild av trätrapp med person som arbetar, sett uppifrån, i ett pågående renoveringsprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Installation av en modern trätrappa med vit räcke i ett hem under renovering, byggmaterial synligt på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Härryda2015 och 2 till
  • Laddar…
Då var det klart! Vi är väldigt nöjda. Killarna från litauiskatrappor.se var väldigt duktiga och noggranna. Det enda problemet var att en handledare glömts i baltikum :) Den fixar dom nästa vända i landet.
 
  • Nytillverkad trappa med vitmålad räcke och trästeg, saknar en handledare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyinstallerad trätrappa med vitmålade sidostöd och rostfria räcken i ett hem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyinstallerad trätrappa med vitmålad stomme och handledare, ljusa steg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
ramafred och 11 till
  • Laddar…
Så har vi sovit första natten på nya våningen! Härlig känsla :)

Sista touchen var äldsta dotterns säng som frugan "designat", byggt ihop och målat :)
 
  • Barnsäng designad som en regnbåge med moln, inkluderar en stege och sittutrymme med böcker.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
Appendix och 17 till
  • Laddar…
Då var TV-nischen färdig och fylld med elektronik efter Black Friday :)

Garderober revs och ett ramverk bygges (för drygt två månader sedan). I den närmsta garderoben, som öppnas från andra sidan, går ventrör, el och andra kablar mellan källare och övervåning. Den dörren fick vara kvar för åtkomst till dessa, samt alla kablar till TVn och ljudlimpan.

Färdigbyggd TV-nisch med vit garderob och vägg i grönt, kablar dolda, före elektronikinstallation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En nyligen byggd TV-nisch under konstruktion med synliga kablar och exponerade väggstommar, bredvid en tapetserad vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsarbete av TV-nisch under konstruktion med ramverk, OSB-skivor och kablar synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ramverk för en TV-nisch under konstruktion med synliga träreglar och kablar vid ett golv i ett rum med blommig tapet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tom TV-nisch med väggfäste och kablar synliga, bredvid en grön soffa i ett ljust rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Färdigbyggd TV-nisch i vägg med inbyggd elektronik och ljudlimpa, bredvid kvarvarande dörr för åtkomst till kablar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Färdigbyggd TV-nisch med upphängd platt-TV och ljudlimpa mellan två gröna fåtöljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
tobbbias och 13 till
  • Laddar…
Gillar hur du farmtidssäkrat för en riktigt STOOOR tv :crysmile:(y)
 
  • Gilla
  • Haha
Fadai och 9 till
  • Laddar…
Härryda2015 Härryda2015 skrev:
Gillar hur du farmtidssäkrat för en riktigt STOOOR tv :crysmile:(y)
Ja, finns lite att växa i :) Har dock en biogrotta med projektor (90” duk) i källarn, så jag tror denna lilla 55” kommer räcka ett tag :)
 
  • Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
K Krögarn_ skrev:
Då var det klart! Vi är väldigt nöjda. Killarna från litauiskatrappor.se var väldigt duktiga och noggranna. Det enda problemet var att en handledare glömts i baltikum :) Den fixar dom nästa vända i landet.
Snygg trappa men är tanken att den ska täcka fönstret eller ska fönstret flyttas?
 
  • Gilla
Krögerströmskan
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Snygg trappa men är tanken att den ska täcka fönstret eller ska fönstret flyttas?
Fönstret satt ju där och vi funderade på lite olika alternativ där ett var att sätta för fönstret. Men då trappleveratören sa att det inte var något problem med fönstret lät vi det vara kvar.
(Att vi har lite problem att öppna det nu var inget vi tänkte på då )

Utanför har vi ett inglasat uterum och fönstret skyms oftast av den öppna altandörren så utifrån tänker man inte på det alls. Inifrån kanske det ser lite konstigt ut men jag ser det som ett extra ljusinsläpp Vi har typ inte öppnat fönstret på 10 år då dörren är precis bredvid. Vet inte hur min kära man ser på det?

Lite intresserad dock hur andra skulle gjort? Ibland låser man sig lite i sina egna tankar...!
 
  • Gilla
Krögarn_
  • Laddar…
Krögerströmskan Krögerströmskan skrev:
Fönstret satt ju där och vi funderade på lite olika alternativ där ett var att sätta för fönstret. Men då trappleveratören sa att det inte var något problem med fönstret lät vi det vara kvar.
(Att vi har lite problem att öppna det nu var inget vi tänkte på då )

Utanför har vi ett inglasat uterum och fönstret skyms oftast av den öppna altandörren så utifrån tänker man inte på det alls. Inifrån kanske det ser lite konstigt ut men jag ser det som ett extra ljusinsläpp Vi har typ inte öppnat fönstret på 10 år då dörren är precis bredvid. Vet inte hur min kära man ser på det?

Lite intresserad dock hur andra skulle gjort? Ibland låser man sig lite i sina egna tankar...!
Håller med till 100% :)
 
  • Gilla
  • Haha
tobbbias och 2 till
  • Laddar…
Krögerströmskan Krögerströmskan skrev:
Fönstret satt ju där och vi funderade på lite olika alternativ där ett var att sätta för fönstret. Men då trappleveratören sa att det inte var något problem med fönstret lät vi det vara kvar.
(Att vi har lite problem att öppna det nu var inget vi tänkte på då )

Utanför har vi ett inglasat uterum och fönstret skyms oftast av den öppna altandörren så utifrån tänker man inte på det alls. Inifrån kanske det ser lite konstigt ut men jag ser det som ett extra ljusinsläpp Vi har typ inte öppnat fönstret på 10 år då dörren är precis bredvid. Vet inte hur min kära man ser på det?

Lite intresserad dock hur andra skulle gjort? Ibland låser man sig lite i sina egna tankar...!
Hade nog satt igen fönstret då det ser lite konstigt ut med ett fönster mitt i trappan.
Riktigt fin trappa men tycker fönstret tar för mycket uppmärksamhet från trappan.
EDIT: Smaken är ju som baken, som tur väl är annars hade det ju sett likadant ut överallt :)
 
Redigerat:
  • Gilla
Krögerströmskan
  • Laddar…
Riktigt fin trappa:) Tycker inte fönstret stör!
 
  • Gilla
Krögarn_ och 2 till
  • Laddar…
Härryda2015 Härryda2015 skrev:
Gillar hur du farmtidssäkrat för en riktigt STOOOR tv :crysmile:(y)
Nja en 82” är ju nu fullt möjligt, och det är nog precis vad som får plats ..;)
 
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
K Krögarn_ skrev:
Då var TV-nischen färdig och fylld med elektronik efter Black Friday :)

Garderober revs och ett ramverk bygges (för drygt två månader sedan). I den närmsta garderoben, som öppnas från andra sidan, går ventrör, el och andra kablar mellan källare och övervåning. Den dörren fick vara kvar för åtkomst till dessa, samt alla kablar till TVn och ljudlimpan.

[bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild]
Snyggt jobb!
 
  • Gilla
Krögarn_ och 1 till
  • Laddar…
Många hus som har det så (med halvdolt fönster i trappan) i vårt område. Egnahem byggda på 30-talet.
 
  • Gilla
Krögarn_
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Många hus som har det så (med halvdolt fönster i trappan) i vårt område. Egnahem byggda på 30-talet.
Kul! Då är vi inte helt ensamma om lösningen.

Däremot har vi kanske börjat titta på lösningen som vi nu har med liiite andra ögon efter dessa kommentarer och det är ju faktiskt en ganska konstig lösning! Ful vet jag inte, men konstig.

Men nu är den där så det är bara att gilla den Vi kommer inte göra nåt åt det som det känns. (om jag inte får som jag vill med ett helisolerat uterum med större öppning in Då kanske vi kan tänka om!)
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.