S Stefan1972 skrev:
Ser det ut så där så kan man ju nästan föreställa sig ett rejält läckage eller så ganska stort övertryck i huset. Normala läckage i plast ska ju inte innebära att det blir sådär fuktigt. De flesta normala hus är ju inte supertäta på det viset och har inga problem.
Skulle ett undertryck lösa problemet tror du?
 
Jag skulle leta fel på taket. Det ser konstigt blött ut föra att vara varmluft som kondenserar.
 
  • Gilla
Immobil och 1 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Jag skulle leta fel på taket. Det ser konstigt blött ut föra att vara varmluft som kondenserar.
Där det rosa sträcket går är där det blir blött på insidan, taket är ryggåstak där. Taket som går till vänster har normal takhöjd inomhus. Taket som går framåt i bild är "skarvad" på taket som går längs med bilden. I ränndalen ligger först plåt, papp och sedan ränndalsplåtar över det. Hoppas att det går att tyda mina bilder och min förklaring. :) den spruckna gamla pappen är bytt och allt är nytt och fräscht. Det har inte regnat något på länge nu, det uppstår bara när det blir minusgrader så därför har jag svårt att tro att det skulle vara en läcka utifrån men absolut kan man ta en titt igen.
 
  • Delvis renoverat tak med ny och gammal papp, ränndalsplåtar och rosa markeringssträck.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ok, jag håller med. Det är nog rimligare med tjuvluft då, men det ser konstigt ut på insidan,,,,
 
MathiasS MathiasS skrev:
Ok, jag håller med. Det är nog rimligare med tjuvluft då, men det ser konstigt ut på insidan,,,,
Håller med, ser inte alls trevligt ut. Elektrikern kommer om 1-2 veckor och kopplar in kanalfläkten, hoppas det löser sig.
 
Skönt att problemet är löst.
Man skall inte underskatta kondens.
Kunde ni konstatera att fukten kom från kondens?
 
S sblixten skrev:
Skönt att problemet är löst.
Man skall inte underskatta kondens.
Kunde ni konstatera att fukten kom från kondens?
Eftersom det slutade bli fuktigt efter fläkten blev monterad så kan vi konstatera att det var ifrån kondens. :D
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.