nyvillaägare
Om man blev trött på Stockholm och skulle vilja till mindre folkbelägna ställen var skulle man ta sin kos och är Norrland nåt? Där det går att leva billigt och ha det bra här börjar det bli uttjatat. Tror en klarar sig utan att få stockholmssjukan i några år i all fall.
 
  • Gilla
korpet
  • Laddar…
nyvillaägare nyvillaägare skrev:
Om man blev trött på Stockholm och skulle vilja till mindre folkbelägna ställen var skulle man ta sin kos och är Norrland nåt? Där det går att leva billigt och ha det bra här börjar det bli uttjatat. Tror en klarar sig utan att få stockholmssjukan i några år i all fall.
Det finns skapliga fastigheter i småland oxå, låga priser, gynnsammare klimat, kortare resor och i mitt tycke bättre arbetsmarknad oxå.
 
  • Gilla
nyvillaägare
  • Laddar…
nyvillaägare
F fribygg skrev:
Det finns skapliga fastigheter i småland oxå, låga priser, gynnsammare klimat, kortare resor och i mitt tycke bättre arbetsmarknad oxå.
Där kan man jaga vindgris också har jag hört
 
nyvillaägare
Vad går en bostad på där lite utanför?
 
nyvillaägare
Säg där det finns en ICA och lite annat nödvändigt nån mil utanför bebyggelse
 
Största problemet är väl försörjningen? Men är man inte beroende av att ha ett jobb så kan man bo vart som helst.
 
  • Gilla
nyvillaägare och 2 till
  • Laddar…
De vanliga flosklerna haglar... Norrland är 2/3 av Sverige och innehåller allt från renbeströdda kalfjäll till relativt stora städer med dyra hus och stark arbetsmarknad med lägre arbetslöshetstal och mindre utanförskap än städerna söderut. Däremellan finns sumpmark och mygg. Specificera vart du vill flytta så kan jag ge bättre råd :)
 
  • Gilla
Appendix och 8 till
  • Laddar…
Äh i nojjrland finns bara bönder och bidragstagare och renägare...

Kallt är det också även på sommaren, sen ska vi inte tala om alla myggor!

Så flytta inte hit så vi blir trångbod
 
Redigerat av moderator:
  • Gilla
  • Haha
Appendix och 9 till
  • Laddar…
... jag är ursprungligen stockholmare ... landsförvisad till Norrbotten på enkelbiljett för sju långa år ... flyttade så långt söderut jag kunde och sedan tretton år österlenare ...
... vågar inte besöka den nordligaste Sverigedelen för risk att jag fastnar igen ...
 
Suck, det är ca 100 mil fågelvägen mellan Gävle i södra Norrland och Treriksröset.
Du har städer som Umeå med låg medelålder, en otrolig byggbom och skenande bostadspriser, jämfört med ofrter som Missenträsk och Adak där husen gapar tomma.
 
Det är väl bara gå till Hemnet.se ringa in den delen på kartan där du tänker dig att bo och kika på utbudet!!?
 
  • Gilla
ByggareNic och 2 till
  • Laddar…
Kiruna skall flyttas snart igen, då finns både arbeten i överflöd (viss sanning), billiga bostäder (jämfört med Stockholmspriser) och sist jag var i Kiruna så fanns det i alla fall en mataffär, eller två, så flytta gärna till "norrland", ganska trevligt där uppe, eller här nere i Dalarna.
Flytta inte till områden kring siljan, likt Stockholm behövs en stor plånbok om man flyttar till tex Tällberg, lika "billiga" hus här som i och utanför Stockholm, nästan i alla fall!

Mvh P-A
 
fast nån lär ju satsa och våga lite också och ju fler som gör det ju mer arbete skapas ju och hjulen snurrar på..........Det är ju det som är problemet med utflyttning att det påverkar inte bara en själv.
 
Starbucks har väl inte kok- kaffe? ;)
 
  • Gilla
DBT
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.