Måste delge någon det! Brevet kom idag!

Inga problem alls, inga direktiv som vi måste ändra, bara att bygga på efter bygganmälan + mötet!

Nu är det bara att köpa huset! ;-)
 
Grattis!! :D Visst e det skönt när man äntligen e på G? ::)
Vad har ni valt för hus?? Nyfiken som man e. ::)

Lycka till!! ;)
 
Vårt fall är lite speciellt!

Vi ska bygga om en gammal kvarn till bostadshus! Stommen finns och nu ska vi börja sätta upp väggar, isolera, dra in vatten, ny el och liknande. Eller när vi köpt det och haft mötet. Vad säger de där förresten?
 
Vad läckert!! :)
Roligt med något helt annorlunda. Du får se till att knåpa ihop en sida så vi kan kika när ni kommit nån vart. :) Kul att få se är det en stor kvarn??

 
Ja du måste ju bara göra en byggsida och massvis med bilder e alltid omtyckt..

Läste i tidningen för nån dag sen att det var någon här i närheten av Landskrona som också skulle renovera och bo i en mölla.. Coolt och mycket annorlunda.
 
Jag skulle gärna göra en hemsida över bygget, men jag har inte den blekaste om hur man gör! Dessutom kommer vi antagligen inte ha någon större tillgång till internet under bygget, men det går alltid att lägga upp efteråt! (om man inte "råkat" hoppa från taket eller någonting i tillfällig förvirring när allt går åt pipan... :-?)

Kvarnen är faktiskt en ganska tråkig byggnad, typ skokartong i tre våningar där varje vånning är cirka 200 kvm. Vi börjar bygga på en våning. Men den är vacker ändå! Väldigt rena, fina linjer och en äldre byggnads charm! Vet inte riktigt vad vi föll för!
  I köpet ingår dessutom 3 andra byggnader, en till tomt och alla maskiner och allt som stå innuti.

Kul att det finns folk som är intresserade!
 
Jag kunde inte heller göra en hemsida, tyckte att det var krångligt med alla tecken man skulle lägga in här och där.

Så jag fick hjälp här på forumet så det blev en blogg sida. Kanske inte lika proffsigt som en riktig hemsida. Men man får ut bilder och lite info om man nu vill bredda ut sig.

Här är en blogg sida som e enkel www.blogg.se

Vill du se hur den ser ut så kan du titta på min sida. http://villajuslin.blogg.se Du kan ändra bakgrunder så att den blir lite mer personlig.

Bara ett tipps om du vill göra en enkel sida. ;)
 
Tirilk skrev:
Jag skulle gärna göra en hemsida över bygget, men jag har inte den blekaste om hur man gör! Dessutom kommer vi antagligen inte ha någon större tillgång till internet under bygget, men det går alltid att lägga upp efteråt! (om man inte "råkat" hoppa från taket eller någonting i tillfällig förvirring när allt går åt pipan... :-?)

Kvarnen är faktiskt en ganska tråkig byggnad, typ skokartong i tre våningar där varje vånning är cirka 200 kvm. Vi börjar bygga på en våning. Men den är vacker ändå! Väldigt rena, fina linjer och en äldre byggnads charm! Vet inte riktigt vad vi föll för!
  I köpet ingår dessutom 3 andra byggnader, en till tomt och alla maskiner och allt som stå innuti.

Kul att det finns folk som är intresserade!
Skojar du .. 200 kvm per våning och ni har tre!! våningar... Herre jisses..
Nog med arbete att fixa en våning men att fixa alla tre är ju jobbigt.
 
För tillfället tänker vi fixa mittenvåningen samt om något år även 1/3 av övervåningen! Resten får bli förvaring... Eller lager som det står i taxeringen!

Bloggen behöver väl inte vara speciellt avancerad? Kunna lägga in lite bilder och skriva någon text! Alltid kul att dela med sig, och sen lägger jag hellre ner tid på bygget än på hemsidan! :cool:

Idag ska vi på bygg/bomässa i Västerås! Gå och skrota lite!

Vet någon förresten hur mötet i samband med bygganmälan går till? :-?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.