jonastroms
E etompau skrev:
Välj en pump som passar till ytan som ska värmas.
Ska du ha en pump till absolut lägsta pris, kolla på Jula/Harald Nyborg och liknande. Du får en icke märkesnamnmaskin som kan funka bra. Dock kan det blir strul om du behöver service efter att garantin har löpt ut, servicefirmor brukar inte vara överdrivet intresserade av att serva dessa maskiner
Harald Nyborg var helt nya för mig de hade lite allt möjligt tack för tips ska kolla vad som finns nu.
Här är länken: https://www.harald-nyborg.se/
 
jonastroms
jonastroms jonastroms skrev:
Harald Nyborg var helt nya för mig de hade lite allt möjligt tack för tips ska kolla vad som finns nu.
Här är länken: [länk]
Hittar ingen luftvärmepump dock
 
T Thomas' skrev:
Vilken värme håller du i garaget?
10-12 som lägst när jag inte är där och 18-22 när jag är där
 
T
sir_daniel sir_daniel skrev:
10-12 som lägst när jag inte är där och 18-22 när jag är där

Tack!
 
jonastroms jonastroms skrev:
Hittar ingen luftvärmepump dock
Nej du har rätt, dom säljer tydligen inte värmepumpar.
 
jonastroms
E etompau skrev:
Nej du har rätt, dom säljer tydligen inte värmepumpar.
De hade mycket annat däremot bra tips. (y)
 
jonastroms
Tänk på att det bara är de modeller som heter något med SC som har snabbkoppling. Den andra modellen kräver vakuumsugning etc och då är det lika bra att köpa en märkespump istället.
 
jonastroms
useless useless skrev:
Tänk på att det bara är de modeller som heter något med SC som har snabbkoppling. Den andra modellen kräver vakuumsugning etc och då är det lika bra att köpa en märkespump istället.
Kan de sälja ut såna som drar mycket energi billigt nu eller måste de vara effektiva? Energiklass A ska det väl va?
 
jonastroms
Så man inte köper en de försöker bli av med att få plats med nytt
 
T
Efter jag läst denna tråd så inser jag att en Jula/motsvarande pump får det bli.

Kan någon vänlig själ skriva ner några punkter man bör tänka på? SC koppling tex. Vilken energiklass skall ma ha? Etc..

Tror det kan vara nyttig info för många här inne.
 
  • Gilla
jonastroms
  • Laddar…
T Thomas' skrev:
Efter jag läst denna tråd så inser jag att en Jula/motsvarande pump får det bli.

Kan någon vänlig själ skriva ner några punkter man bör tänka på? SC koppling tex. Vilken energiklass skall ma ha? Etc..

Tror det kan vara nyttig info för många här inne.
En sak du bör tänka på är att det inte är säkert att du får köpa pumpen själv (utan licens för att arbeta med kylanläggningar). Om inte lagen ändrats igen, så får en säljare inte sälja en värmepump till dig som icke ackrediterad kylmontör.
 
jonastroms
Det ska så långt åt A det möjligen bara går
 
jonastroms
:D
 
jonastroms
T Thomas' skrev:
Efter jag läst denna tråd så inser jag att en Jula/motsvarande pump får det bli.

Kan någon vänlig själ skriva ner några punkter man bör tänka på? SC koppling tex. Vilken energiklass skall ma ha? Etc..

Tror det kan vara nyttig info för många här inne.
Energiklassen ska vara A kolla bilden den här tror jag ska kolla närmare på bra pris.

Här finns den: https://www.bauhaus.se/luftvarmepum...8RII7A8P0-eprDBtyyf3P5orJrbPjeThoCIvQQAvD_BwE
 
  • Luftvärmepump Ambista Azure25 II med energiklass A+ märkning och priset visas.
  • Energiklassningsetikett visar A++ energieffektivitetsklass, SEER och SCOP värden, och ljudnivå.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.