Tapetserade för 1.5 vecka sedan och i en 15+60+15 graders hörna som jag inte tror är 100 rak fick jag en lite bubbla i tapeten.. kan man göra något för att försöka få bort den?
  • Ånga tapeten?
  • Skära med skalpell och försöka få i lite lim?
  • Leva mina sista 35 år med vetskapen?
Tapetsera om är ett långsökt alternativ :(
Tacksam för tips :)
 
J stefan100 skrev:
Tapetserade för 1.5 vecka sedan och i en 15+60+15 graders hörna som jag inte tror är 100 rak fick jag en lite bubbla i tapeten.. kan man göra något för att försöka få bort den?
  • Ånga tapeten?
  • Skära med skalpell och försöka få i lite lim?
  • Leva mina sista 35 år med vetskapen?
Tapetsera om är ett långsökt alternativ :(
Tacksam för tips :)
Säger ett så litet håll som möjligt. Använd någon form av spruta och spruta in lim?
 
Har du fått till ett ”hockeyhörn” är det inte mycket att göra. Tapeten räcker inte in i hörnet helt enkelt.
 
jonastroms
Vet någon om det går att lägga på fasadputs med en slags färgspruta har hört det i veckan på jobbet men ser det inte framför mig hur det ska gå till riktigt.
 
jonastroms
Det ska som jag hörde spara hälften av materialet och minska kostnaderna med mycket???

Är det fel tråd får moderator ta bort inlägget.
 
Kanske läge att starta en egen tråd om det?
 
jonastroms jonastroms skrev:
Vet någon om det går att lägga på fasadputs med en slags färgspruta har hört det i veckan på jobbet men ser det inte framför mig hur det ska gå till riktigt.
Ja det går. Har sett dem göra det på ett avsnitt på Netflix.
"Att bygga eller inte bygga" tror jag programmet heter. Såg smidigt ut
 
  • Gilla
jonastroms
  • Laddar…
J stefan100 skrev:
Tapetserade för 1.5 vecka sedan och i en 15+60+15 graders hörna som jag inte tror är 100 rak fick jag en lite bubbla i tapeten.. kan man göra något för att försöka få bort den?
  • Ånga tapeten?
  • Skära med skalpell och försöka få i lite lim?
  • Leva mina sista 35 år med vetskapen?
Tapetsera om är ett långsökt alternativ :(
Tacksam för tips :)
Bubblor har jag fixat med en spruta med kanyl som jag fyllt med lim. Bara att trycka ett litet hål och spruta in lite lim och släta till.
Är det så att tapeten inte går in i hörnet ordentligt så är det nog svårare, då den oftast inte går att sträcka.

Det finns hos färghandlaren och kallas klisterspruta, så man behöver inte åka till apoteket och förklara vad man ska ha en spruta till
 
  • Gilla
Daniel 109
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.