Hej!
Jag klura på hur jag ska bygga altan och skärmtak. Det är väldig svart med pen och papper! Finns det något enkelt tool man kan använder? Kanske att man fota hus utifrån och har en liten toolbox med takkupor, altan, trappan man bara klicka in där?
Tack!
 
Hej! Många här på forumet använder Sketchup met gott resultat. Jag har aldrig lyckats komma igång med det, men testa gärna du.
 
  • Gilla
TurboMicha
  • Laddar…
Jag tolkar ditt inlägg som att du enkelt vill kunna se en perspektivskiss med dina tankar. Det finns flera 3D-program på nätet som är gratis och som klarar det. T.ex. Sketchup och Form-Z Free. Dessa program kan göra väldigt mycket men har en lång och ganska brant inlärningskurva. Det är tveksamt om du skulle ha någon nytta av sådana program för dina projekt. En bra metod när man skissar på något är att använda sig av olika projektioner samtidigt. Rita upp det i plan, därefter i sektion, och sedan fasader från olika håll. Rita skalenligt med hjälp av linjal eller ännu hellre, skalstock. Det tar fem år på högskolan att bli arkitekt. Några genvägar finns tyvärr inte.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.