Sliten vintageförpackning av RÅTTGIFT med teckningar av råttor och texten "DET GODA BRÖD BLIR ALLA RÅTTORS DÖD".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Immobil och 6 till
  • Laddar…
Asbesträdd Asbesträdd skrev:
I denna tråd har jag tänkt att man kan berätta/lägga upp bilder på sådana saker man inte ser varje dag...
Här är min bild:
[bild]
Pärm från Eternit ;)

Och ett litet skruvstycke till bord:
[länk]
Ganska precis ett sådant litet skruvstycke har jag!
Det har varit jättebra att ha till diverse hobbyarbeten, som modellflygplans och -båtbyggen :)
 
  • Gilla
Asbesträdd
  • Laddar…
5
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Ganska precis ett sådant litet skruvstycke har jag!
Det har varit jättebra att ha till diverse hobbyarbeten, som modellflygplans och -båtbyggen :)
Ett sådant fast ett blått gav jag i julklapp till min gamle far när jag var 9-10 år :D
 
Jag tror att jag har en del sådana grejor här som de flesta medlemmarna aldrig har sett.......

När såg ni senaste en brödhyvel........ eller en hellnäslyft..... eller en remtransmissionsdriven smärgel?
 
5 AlmostDwarf skrev:
Ett sådant fast ett blått gav jag i julklapp till min gamle far när jag var 9-10 år :D
Jag har ett sådant blått, kanske är jag din far? bra till alla små pilljobb är det iaf
 
5
G Grillo skrev:
Jag har ett sådant blått, kanske är jag din far? bra till alla små pilljobb är det iaf
Hehe, det kanske du är. Men då ska du ha fått det i julklapp typ -90 Å vara bosatt i östergötland ;):D
 
  • Gilla
Grillo
  • Laddar…
Brödhyvel? Till bröd? Ja det är något ovanligt!
 
Här är några andra mindre vanliga saker ur mina samlingar:

Kipphyvel
En gammal kipphyvel, troligen av märket Jochnick&Norrman, med en slaglängd på 14 tum i ett verkstadsutrymme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sannolikt en Jochnick&Norrman. Slaglängden är 14 tum.



En utfyllnadsbit att sätta in vid slutet på sidan i en manuell tryckpress med lösa typer
Kipphyvel som troligtvis är av märket Jochnick&Norrman, 14 tum lång, på ett grönt bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
hus520 och 1 till
  • Laddar…
H heimlaga skrev:
Jag tror att jag har en del sådana grejor här som de flesta medlemmarna aldrig har sett.......

När såg ni senaste en brödhyvel........ eller en hellnäslyft..... eller en remtransmissionsdriven smärgel?
Brödhyvel använder min frus mormor. 1 gång om året åker den fram. På julafton :D
 
Gammal Shelltox insektssprejbehållare med texten 'med DDT' på en vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Asbesträdd och 4 till
  • Laddar…
Mikael_L
H heimlaga skrev:
Här är några andra mindre vanliga saker ur mina samlingar:

Kipphyvel
[bild]
Sannolikt en Jochnick&Norrman. Slaglängden är 14 tum.
Första gången jag lät plana ett topplock till bilmotor så skedde det i en kipphyvel. :)
 
Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
[bild]
Jag har ammunition till den.
Gammal Shelltox-flaska med DDT, tre-faldigt AKTIVISERAD text och bruksanvisning på etiketten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Fadai och 2 till
  • Laddar…
ceson ceson skrev:
Jag har ammunition till den.
[bild]
Vi borde träffas.
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.